۱۳۹۷,۱۰,۲۶
Loading...
تقارن و امکان گشوده شدن درهای آسانسور امکان مناسبی برای طراحان و بازاریابان تبلیغاتی است تا قدرت تخیل خود را به کار گیرند و به تبلیغ محصولات یا خدماتی بپردازند که مخاطب را درگیر کند. برای مثال دهانی که با باز شدن درهای آسانسور باز میشود و با بسته شدن درها، همبرگری را میبلعد. این سادهترین استفاده از دربهای آسانسور برای تبلیغات محیطیست که خود به خود باعث دیده شدن تبلیغات میشود اما از دیگر سو، آسانسورها مکان پرترددی هستند و در طول روز افراد مختلف برای جابهجایی از آسانسور استفاده میکنند و متناسب با تعداد طبقات، مدت زمانی را در محفظهی آسانسور میگذرانند. این زمان برای ارائه تبلیغات با پیامهای مستقیم و محتواهای جذاب مناسب است تا مخاطب را برای چند دقیقه درگیر کند.
سقف و کف آسانسور هم میتواند برای اجرای تبلیغات مناسب باشد و توجه مخاطب را برای چند ثانیه و یا دقیقه تا رسیدن به مقصد، به خود جلب کند. فضای محدود محفظهی آسانسور محیط مناسبی برای تبلیغات سرگرمکننده است بنابراین بهتر است از پیامهایی با محتوای جدی حذر کرد.
تبلیغات خلاقانه آسانسوری در مجتمعهای تجاری و مکانهای شلوغ مانند مترو توجه زیادی را به خود جلب میکنند و به لحاظ ماندگاری نیز بسته به میزان خلاقیت تبلیغ و کیفیت محصول در ذهن مخاطبان به جا خواهند ماند. همچنین فضای بیمارستان به دلیل اینکه یک فضای خستهکننده و پر رفت و آمد است نصب تبلیغات در داخل آسانسور و نمای بیرونی آن میتواند علاوه بر تبلیغات، فضا را از یکنواختی در بیاورد و بعلاوه موقعیت مناسبی برای مشخص نمودن طبقات و علایم مربوط به کادر بیمارستان را اطلاعرسانی کند.
مزایای تبلیغات آسانسوری:
- نصب آسان
- دسترسی مناسب برای مخاطبان
- مرکز توجه قرار گرفتن
- مناسب برای انتقال پیامهای کوتاه
- مقرون به صرفه و مناسب نسبت به میزان دیده شدن
معایب تبلیغات آسانسوری:
- اگر تبلیغات به درستی اجرا نگردد به یک ضد تبلیغ بدل میشود.
- مخدوش شدن پوسترها به مرور زمان
- مدت زمان محدود برای دیده شدن تبلیغات توسط مخاطب