* گروه شهرسازي، دانشگاه بجنورد، بجنورد، ايران
چکیده:محتواي اقلام تبليغاتي نامزدهاي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر، که شهر را در جاي شهروند درک کرده اند، پيام هاي ارتباطي آشکار و پنهاني از چگونگي انجام دادن کارها توسط مديريت شهري در شهر دارد؛ بنابراين، در اين نوشتار کوشيده شده است با استفاده از روش تحليل محتواي تلفيقي (کمّي و کيفي)، اهداف کلان و مضامين استراتژيک مکنون در محتواي اقلام تبليغاتي نامزدهاي پنجمين دوره ي انتخابات شوراي اسلامي شهر بجنورد از چهار منظر کارت امتيازي متوازن، کشف شود. يافته ها نشان مي دهند از 1175 شعار تبليغاتي، به لحاظ فراواني به ترتيب، منظر شهروند (64 درصد)، فرايندهاي داخلي (68/20 درصد)، مالي (36/9 درصد) و يادگيري و رشد (96/5 درصد)، بيشترين و کمترين مفاهيم موجود در محتواي متني اقلام تبليغاتي را به خود اختصاص داده اند. مضامين استراتژيک مکنون در شعارهاي تبليغاتي به ترتيب، «تأمين نيازهاي فضايي و مکاني شهروندان به طور متعادل و متوازن»، «عدالت در منابع و منافع مالي»، «برنامه ي اجرايي همسو با شهر و شهروند» و «ارتقاي سرمايه هاي فکري» برحسب چهار منظر شهروند، مالي، فرايندهاي داخلي و يادگيري و رشد است. درمجموع، مقدار بيشتر فراواني داده ها در منظر شهروند (64 درصد) ممکن است ناشي از رفتار انتخاباتي معمول براي جذب نظر رأي دهندگان باشد؛ اما همچنين طرح مسئله از منظر مشکل در نسبت با عملکرد شهرداري و شوراي شهر نيز است؛ مبني بر اينکه فرايندهاي داخلي، که عمليات اصلي اجراي استراتژي هاي منظرهاي شهروند و مالي در آن اتفاق مي افتد، به علت همسو نبودن با شهر و شهروندان، نتوانسته اند به الزامات شهر و خواسته هاي شهروندان، پاسخ لازم و کافي بدهند.
کلید واژه: موضوعات مرتبط: ارجاعات: مقالات نشریه ای مرتبط: مقالات همایشی مرتبط:![pdf-v.gif](/image/pdf-v.gif)