موضوعات وبسایت : تبلیغ
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

شعار تبلیغاتی شهرداری

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 16 اسفند 1400 ساعت 19:45

عنوان نشریه:    اطلاعات شماره:    عنوان مقاله:    نویسندگان:    آدرس:  

* گروه شهرسازي، دانشگاه بجنورد، بجنورد، ايران

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی
  چکیده: 

محتواي اقلام تبليغاتي نامزدهاي انتخابات شوراهاي اسلامي شهر، که شهر را در جاي شهروند درک کرده­ اند، پيام­ هاي ارتباطي آشکار و پنهاني از چگونگي انجام دادن کارها توسط مديريت شهري در شهر دارد؛ بنابراين، در اين نوشتار کوشيده شده است با استفاده از روش تحليل محتواي تلفيقي (کمّي و کيفي)، اهداف کلان و مضامين استراتژيک مکنون در محتواي اقلام تبليغاتي نامزدهاي پنجمين دوره ي انتخابات شوراي اسلامي شهر بجنورد از چهار منظر کارت امتيازي متوازن، کشف شود. يافته ها نشان مي­ دهند از 1175 شعار تبليغاتي، به لحاظ فراواني به ترتيب، منظر شهروند (64 درصد)، فرايندهاي داخلي (68/20 درصد)، مالي (36/9 درصد) و يادگيري و رشد (96/5 درصد)، بيشترين و کمترين مفاهيم موجود در محتواي متني اقلام تبليغاتي را به خود اختصاص داده­ اند. مضامين استراتژيک مکنون در شعارهاي تبليغاتي به ترتيب، «تأمين نيازهاي فضايي و مکاني شهروندان به طور متعادل و متوازن»، «عدالت در منابع و منافع مالي»، «برنامه ي اجرايي همسو با شهر و شهروند» و «ارتقاي سرمايه­ هاي فکري» برحسب چهار منظر شهروند، مالي، فرايندهاي داخلي و يادگيري و رشد است. درمجموع، مقدار بيشتر فراواني داده­ ها در منظر شهروند (64 درصد) ممکن است ناشي از رفتار انتخاباتي معمول براي جذب نظر رأي­ دهندگان باشد؛ اما همچنين طرح مسئله از منظر مشکل در نسبت با عملکرد شهرداري و شوراي شهر نيز است؛ مبني بر اينکه فرايندهاي داخلي، که عمليات اصلي اجراي استراتژي هاي منظرهاي شهروند و مالي در آن اتفاق مي­ افتد، به علت همسو نبودن با شهر و شهروندان، نتوانسته اند به الزامات شهر و خواسته هاي شهروندان، پاسخ لازم و کافي بدهند.

  کلید واژه:    موضوعات مرتبط:    ارجاعات:      مقالات نشریه ای مرتبط:    مقالات همایشی مرتبط:   
  pdf-v.gif بازدید یکساله 96    

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر