موضوعات وبسایت : تبلیغ
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

گوگل آنالیزور

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 25 دی 1399 ساعت 16:27

گوگل آنالیتیکس (به انگلیسی: Google Analytics) یک سرویس رایگان توسعه‌داده شده توسط گوگل است، که آمار بازدید‌کنندگان یک وب‌سایت را نشان می‌دهد. این ابزار برای بازاریابان و وب‌مسترها برای واکاوی وب به کار گرفته می‌شود.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

این سیستم امکان بررسی و تحلیل ورودی‌ها، صفحات ورودی‌دهنده، کاربران وارد‌شده، فعالیت‌های کاربران، زمان حضور و مسیر خروجی آن‌ها را ارائه می‌کند. به این ترتیب، گستره وسیعی از اطلاعات، در اختیار مدیریت سایت قرار خواهد گرفت.

از امکانات این سیستم هدف‌گذاری مشخص در بازه‌زمانی است. سپس سیستم خودکار در بازه‌زمانی تعیین‌شده در صورت دست‌یابی به هدف، گزارشی مبنی بر رسیدن به هدف می‌دهد و در صورت عقب ماندن از هدف نیز درصد نزدیکی به هدف را ارائه می‌کند.

گوگل آنالیتیکس به شما امکان می‌دهد تا موارد زیر را زیر نظر داشته باشید:

چه کسانی از سایت شما بازدید می‌کنند؟ شما می‌توانید محل کاربران، مرورگرهای مورد استفاده‌شان و بسیاری اطلاعات دیگر همچون رزولوشن صفحه نمایش کاربران، فعال بودن جاوا اسکریپت، نصب بودن فلش، زبان و... را ببینید.

چگونه بهتر از گوگل آنالیتیکس استفاده کنیم؟[ویرایش]

گوگل آنالیتیکس به صورت پیش‌فرض ابزار قدرتمندی است. اما زمانی می‌توانیم از همه‌ی قدرت آنالیتیکس استفاده کنیم که این ابزار را با توجه به نیاز و اهداف کسب و کارمان سفارشی‌سازی کنیم. بسیار از امکانات گوگل آنالیتیکیس مانند Event ها (کلیک بر روی یک لینک، اضافه کردن محصول به سبد خرید، ارسال فرم و ...)، Goal ها، اطلاعات فروشگاه و امکان Enhanced Ecommerce Tracking و ویژگی‌های دیگر به صورت پیش‌فرض فعال نیستند. ما می‌توانیم با اضافه کردن این امکانات و انجام تنظیمات مربوطه به داده‌های بهتر دست پیدا کنیم و از این داده‌ها به جهت بهبود کسب و کارمان استفاده کنیم.

اهمیت آنالیتیکس در سئو[ویرایش]

قبل از اینکه بخواهیم وارد بحث فنی و نحوه ثبت‌نام در گوگل آنالیتیکس شویم، بهتر است بدانیم اصلا چرا باید از این ابزار استفاده کنیم. تا اینجا راجع به کاربردهای گوگل آنالیز صحبت کردیم. اما نکته اصلی و مهمی که حائز اهمیت است، بهبود رتبه سئو توسط آن می‌باشد. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا باید برای سئو اهمیت داشته باشد؟ بنابراین گوگل آنالیز ابزاری است که رفتار بازدیدکنندگان، مخاطبان و مشتریان وب‌سایت ما را به هنگام حضور در آن، بررسی و گزارش می‌کند؛ در نتیجه شما می‌توانید با بررسی، تجزیه و تحلیل‌ها معایب سایت خود را پیدا کرده و آن را بهبود ببخشید و با رفع آن‌ها رتبه سایت خود را در گوگل افزایش دهید. در این ابزار شما می‌توانید رفتار کاربران را از لحظه ورود تا لحظه خروج بررسی و آنالیز کنید و در سدد بهبود سایت خود تلاش کنید. هنگامی که از analytics استفاده کنید، در بررسی‌های خود به این نتیجه می‌رسید که بازدیدکنندگان به سراغ چه محتوایی از وب‌سایت شما می‌روند و نحوه حرکت آن‌ها در بین صفحات مختلف به چه صورت است. همچنین این امکان برای شما فراهم می‌شود که مسیر‌های پر ترافیک را تقویت کنید و مسیرهایی که باعث دور شدن بازدیدکنندگان می‌شوند را حذف کنید. گوگل آنالیتیکس یکی از چندین ابزار رایگان گوگل است که از آن برای تجزیه و تحلیل سایت استفاده می‌شود. همچنین این ابزار قابلیت تحلیل رفتار و واکنش‌های کاربران را دارد. شما توسط این ابزار می‌توانید میزان بازدید کاربران از وب‌سایت خود را بررسی کنید و آنالیتیکس به شما می‌گوید کاربران سایت شما چقدر وبلاگتان را بررسی می‌کنند. از طریق گوگل آنالیتیکس می‌توانید متوجه شوید که کاربران در هنگام ورود به سایت چه کارهایی می‌کنند، چقدر زمان می‌گذارند تا یک مطلب را بررسی کنند و کدام مطالب را بیشتر کلیک می‌کنند. همچنین می‌توانید متوجه شوید که چه زمانی از روز میزان بازدید شما بیشتر است. از جمله دیگر تحلیل‌هایی که می‌توانید از طریق آنالیتیکس دریابید عبارتند از:

عکس العمل کاربران نسبت به نوع محتوا

آنالیز دقیق و کامل رفتار بازدیدکنندگان در هنگام ورود به سایت

بازدیدکنندگان چگونه وب‌سایت را پیدا می‌کنند و از چه طریقی وارد سایت می‌شوند؟

چه قسمت‌هایی از وب‌سایت برای کاربران جذاب ترند؟

استفاده از این ابزار کار ساده و آسانی است؛ اما وقتی حرفه‌ای باشید و کار با قسمت‌های مختلف آن را یاد بگیرید، تاثیر بی‌نظیر آن را در بهبود رتبه سئو خود خواهید دید و در حقیقت آن را از بسیاری از نرم‌افزارهای پیچیده در دنیا قوی‌تر و بهتر می‌دانید.

منابع[ویرایش]

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Google Analtics». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۳ دسامبر ۲۰۲۰.

پیوند به بیرون[ویرایش]

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر