موضوعات وبسایت : تبلیغ
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

نمونه متن کمپین تبلیغاتی

نمونه متن کمپین تبلیغاتی

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 17 آبان 1400 ساعت 18:35

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

عماد گوگانی ژوئن 23, 2018 بازاریابی اینترنتی

چگونه یک متن تبلیغاتی تاثیر گذار بنویسم؟ این احتمالاً سوال بسیاری از مدیران فروش؛ بازاریابان و صاحبان کسب و کار است.بسیاری از متخصصین بر این باور هستند که یک عنوان تبلیغاتی جذاب برای موفقیت در فروش یک محصول یا خدمات حیاتی است. وقتی آمار را بررسی می کنیم متوجه می شویم که بیش از ۹۰% افراد فقط عنوان‌ها را می‌خوانند و اگر عنوان به اندازه کافی جذاب باشد بعد از آن تصمیم می گیرند که اصل موضوع را بخوانند یا پیگیری کنند.

قبل از نگارش یک متن جذاب برای تبلیغات این نکات را بدانید:

– به ارزش پیشنهادی واقعی فکر کنید و قبل از هرچیز بر روی ارزش پیشنهادی خود متمرکز شوید؛ برجسته ترین برتری کالا یا خدمات شما چیست؟ صادقانه از خود بپرسید محصول یا سرویس شما چه برتری دارد که آنرا از دیگران متمایز می کند؟
– لیستی از کلمات داشته باشید که بتوانند جلب توجه کنند. ساده به موضوعات نگاه نکنید، تلاش کنید از ابعاد گوناگون موضوع خود را تحلیل و بررسی کنید.
– ترفند احساسات را جدی بگیرید. تلاش کنید روی قلب مخاطب تاثیر گذار باشید.
– اگر اهل ادبیات هستید! برای تبلیغ نویسی مناسب نیستید!! تبلیغ نویسی نیازمند نثری روان ساده و آشناست. در بعضی از مباحث به صمیمی نویسی هم اشاره می شود که البته همه جا کارساز نیست.
– لطفاً گیج نزنید! تکلیف خودتان را معلوم کنید! یک متن جذاب برای تبلیغات جایی برای اشاره به ده ها موضوع و ده ها مخاطب نیست. پس تکلیف خود را مشخص کنید این متن را برای چه کسی می نویسید.
– دستور دهید! بله درست خواندید! به مخاطب دستور دهید و دقیق و شفاف بگویید که چه کند. همیشه باید آخر یک متن تبلیغاتی نویسنده باید به خواننده بگویید که چکار کند، مثلاً بنویسید برای اینکه در اولین نفر باشید همین الان ….. را از اینجا دانلود کنید.

از کجا بفهمم که متنی که نوشته ام جذاب و کاربردی است؟!

هرگاه متن یا ایده ای به ذهنتان رسید با بررسی متر و معیارهای زیر می‌توانید تشخیص دهید که آیا عنوان موردنظر مناسب است یا خیر. البته باید بدانید که هیچ متن و شعاری همه ویژگی ها را یکجا ندارد. پس برای بررسی متن خود به سوالات زیر پاسخ دهید:
۱- آیا پیشنهاد من یک دغدغه برای مخاطب است؟
۲- آیا باعث شدم که مخاطب برای لحظاتی از زاویه دلخواه ما به موضوع نگاه کند؟
۳- آیا توانمندی و جایگاه برند در متن حفظ شده است؟
۴- آیا متن من ساده ؛ روان و حتی با دستمایه طنز ارائه شده؟
۵- آیا پیشنهاد ما کاملاً شفاف ارائه شده یا احتمال دارد که مخاطب دچار کج فهمی گردد؟
۶- آیا از کلمات تکراری ؛ کلیشه ای و بدتر از همه غیرقابل باور استفاده شده؟!
۷- آیا از کلمات جادویی در متن استفاده کرده ام؟ چگونه , استفاده از عدد در متن , منفی نویسی , اعتبارگیری و… برخی از کلمات جادویی هستند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

91595579259727135338.jpg

شعارهای معروف کمپانی های بزرگ چیست؟

برای درک دقیقتر از موضوع پیشنهاد می کنم به صورت عمیق شعار کمپانی های مطرح دنیا را بررسی و تحلیل کنید. در ادامه با هم شعار کمپانی هایی نظیر نایک ؛ پورشه ؛ سونی ؛ پلی استیشن و… را بررسی می کنیم:

نایک:
فقط انجامش بده!

مک دونالد:
من عاشقشم!

آدیداس:
غیر ممکن وجود نداره.

دیزنی لند:
شادترین نقطه ی روی زمین

ریبوک:
من همانی هستم که هستم.

K.F.C:
غذای عالی

پورشه:
جایگزینی نیست.

IBM:
راه حلی برای سیاره هوشمند.

سونی:
باورش کن.

آی مکس:
بزرگ فکر کن.

پلی استیشن:
در دنیای خود زندگی کنید، در دنیای ما بازی کنید.

Dunkin’ Donuts:
آمریکا با دانکن اداره می‌شود

کانن:
آن چیزی که ما اعتقاد داریم را ببینید.

نیکون:
در قلب تصویر

کداک:
لحظاتت را به اشتراک بذار، زندگی ات را به اشتراک بذار.

نمونه متن جذاب برای تبلیغات

در ادامه قصد دارم برخی از نمونه متن های تبلیغاتی ظاهراً جذاب را که در جستجوهای مختلفم در فضای وب دیدم را برای اینکه بتوانید ایده کسب کنید با شما به اشتراک بگذارم. البته این شعارها کاملاً کلی هستند و نقدهایی هم به آنها وارد است؛ توصیه می کنم این جملات را بخوانید و در بخش کامنت ها نظرات و ایرادات خود را به آنها وارد کنید.

– همه اش برای شما
– فروشگاهی ایرانی برای ایرانیان
– …و همچنین برای کودکان
– و درست در مرکزهستیم از سال ….
– برای عالی بودن هم کم هزینه کنید
– محنصر به فرد باش! سلامت باش! خوشحال باش !
– محبوب ترین فروشگاه در دل شما
– نیمه پر را هم ببین
– با ما نیمه پر را ببینید
– راحتی و آرامش در عین حال قیمت پایین
– زمین را پوشش بده
– دیوانه وار با شما هستیم
– طراحی شده برای شما!
– زندگی را غنی کنید!
– هر کسی می تواند قدری سبز زندگی کند
– می توانی بیشتر انتظار داشته باشی اما کمتر پرداخت کنی
– در مزرعه خودتان کشاورزی کنید!
– به زندگی روح بخشید
– برای شخصی که همه چیز دارد ! ما همه ی چیزهای دیگر را داریم!
– هر روز تازه تر می شویم
– بیشتر بگیر کمتر پرداخت کن !
– سهم بزرگ خودتان را امروز بگیرید! (برای آفرها پروموشن ها یا حراج ها مناسب است)
– هر چی که بخواهید! پشت درب تحویل بگیرید
– چیزهای خوشحال برای افراد خوشحال روی سیاره خوشحال
– همه چیز داخل جعبه است برای شما
– حس خونه !
– این مرکز شماست
– برترین در شهر !
– بهترین همان تازه ترینه
– بزرگترین فروشگاه در زمینه …
– آخرین جایی که می خواهید بروید!
– همسایه شما ایم!
– به خانه خودتان خوش آمدید
– تهرانی ها از ما خرید می کنند
– شما نیاز دارید! ما داریمش
– ما خرید را آسان کردیم
– همیشه جلو تریم!
– فضایی مهیج برای خرید همه اعضای خانواده
– ساخته شده توسط تفکر ایرانی
– باب میل خودتان را پیدا کنید
– غیر ممکن ها را انتظار داشته باشید با ما
– تغییر را ببینید
– خودتان را پیدا کنید
– مغازه شما، خونه شماست
– زنده زندگی کنید!
– عاشق خرید می شوید
– حس میکنید زنده و حضوری خرید می کنید
– بگرد، پیدا کن، لذت ببر
– یک خرید جدی
– چیزی که لازم داری رو بخر نه بیشتر!
– جایی که باید باشید
– یه فروشگاه خانوادگی
– جایی که مد به کمک زندگی میاد
– فضایی برای لذت و خرید
– نظراتتون رو همینجا در کامنت سایت emadg.com بگید!

همچنین ببینید

Sample-video-ad-campaign-310x165.jpg

چگونه ویدیوهای جذاب بسازیم؟

در تعاریف اولیه باید گفت که یکی از راه های بازاریابی اینترنتی استفاده از نمایش …

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر