موضوعات وبسایت : تبلیغ
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

گذاشتن تبلیغ در تلگرام

گذاشتن تبلیغ در تلگرام

نویسنده : سعید | زمان انتشار : 06 آذر 1399 ساعت 13:33

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

Telegram-Messenger-ads-virlan.jpg

چه راه هایی برای تبلیغات در تلگرام وجود دارد ؟ از طریق چه روش هایی میشود در تلگرام تبلیغ کرد و قیمت تبلیغات کلیکی در تلگرام چقدر است ؟

آموزش انواع روش های تبلیغات از طریق شبکه اجتماعی و پیام رسان تلگرام : Telegram Messenger

براساس آمار های معتبر اکنون ۹۲ درصد از مردم بزرگسال دنیا از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند و در ایران نیز همین آمار صدق میکند . البته کمی تفاوت میان شبکه های اجتماعی پرطرفدار در ایران و جهان وجود دارد که دلیل آن این است که امکان استفاده از برخی از این شبکه ها در ایران وجود ندارد .

300x250.gif

به عنوان مثال همانطور که میدانید فیسبوک ، یوتیوب و توییتر جزو پرطرفدار ترین شبکه های اجتماعی در دنیا هستند که در ایران در دسترس نیستند و اکنون تنها اینستاگرام به عنوان یکی از مشهور ترین اپلیکیشن های سوشیال مدیا ، در ایران قابل استفاده است .

همچنین برنامه های پیام رسان بسیاری در دنیا مورد استفاده قرار میگیرند که واتس اپ و وایبر اکنون محبوب تر از سایر برنامه ها هستند. جالب اینکه شرکت بزرگ گوگل تاکنون چند اپلیکیشن پیام رسان یا ارتباطی ارائه کرده است که هنوز به موفقیت چندانی دست پیدا نکرده است و تنها اپلکلیشن duo نسبتا در حال پیشرفت است .

بطور کاملا مشخص استفاده بسیار بالای مردم از این شبکه ها مهمترین دلیل ارزش این برنامه ها برای تبلیغات است و به همین دلیل است که مدیران بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ بصورت قابل توجهی درصدد استفاده از ابزار های جدید برای تبلیغات در سوشیال مدیا هستند .

در ایران تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام بسیار پرطرفدار شده است و این درحالی است که اینستاگرام پلتفرم تبلیغات کلیکی خود را در این ایران ارائه نمیدهد و تلگرام هم بطور کل هنوز پلتفرم تبلیغاتی ارائه نکرده است و تبلیغ در این برنامه ها از روش های غیر مستقیم و غیر سیستمی امکان‌پذیر است.

تبلیغات در کانال تلگرام

امروز کانال های بسیار زیادی در تلگرام وجود دارد که مطالب مختلفی را به مخاطبان خود ارائه میدهد، مانند اخبار ، مقالات آموزشی ، جک و لطیفه ، کلیپ های دیدنی و یا مطالب متفرقه دیگر و هر کانال طرفداران خود را دارد .

اما نکته قابل توجه این است که تا چه حد اعضاء این کانالها واقعی هستند و چند درصد از این اعضاء فیک یا مصنوعی هستند ؟! درواقع درصد قابل توجهی از کاربران برخی از کانال های تلگرام غیرواقعی هستند و درصد قابل توجهی نیز بصورت ناخواسته به عضویت این کانال ها درآمده اند ! بنابراین قطعا بسیاری از مطالبی که در آن قرار میگیرد دیده نمیشود !

با در نظر گرفتن تمام این موارد در زمانی که قصد درج آگهی در کانال ها را دارید باید به میزان اعتبار آن کانال توجه کنید .

کانال های قابل اعتماد و معتبر : تعداد بسیاری از پربازدید ترین کانال های تلگرامی متعلق به سایت ها و خبرگزاری های پربازدید هستند . در واقع اکثر سایت های پربازدید حالا یک کانال در تلگرام دارند تا مخاطبان بتوانند اخبار و مطالب مورد نظر خود را از طریق این کانال ها نیز دریافت کنند.

نکات مهم درمورد تبلیغات انبوه در تلگرام :

  • تبلیغ در تلگرام برای افزایش بازدید وب سایت مناسب نیست و بازخورد خاصی نخواهد داشت
  • حجم بسیار بالا از آگهی در تعداد زیادی از کانال های پربازدید میتوانید نسبتا در برند بیلدینگ تاثیرگذار باشد
  • این مدل تبلیغات در موبایل میتواند برای افزایش نصب اپلیکیشن های موبایل در اپ استور ها مناسب باشد
  • تبلیغ غیر مستقیم از طریق پخش ویدئو کلیپ در کانال ها میتوانید تاثیرگذاری بهتری داشته باشد

قیمت تبلیغات در تلگرام

در بخش آموزش دیجیتال مارکتینگ سایت ویرلن بطور کاملی در مورد قیمت انواع تبلیغات اینترنتی در ایران توضیحات کاملی را داده ایم . در مورد تلگرام در حال حاضر روش های مختلفی وجود دارد :

تبلیغات بازدیدی تلگرام

ppv یا محاسبه هزینه آگهی بر اساس تعداد نمایش ؛ در این حالت آگهی شما در کانال های مختلف قرار میگیرد و بابت هر بار نمایش مبلغ تعرفه از شارژ اولیه شما کسر میشود .

تبلیغات کلیکی در تلگرام

ppc یا محاسبه براساس تعداد کلیک : این مدل بسیار محبوب است در سراسر دنیا ، به عنوان مثال سیستم کلیکی تبلیغات گوگل امروز پرطرفدار ترین سیستم تبلیغاتی دنیاست و همچنین سایت هایی مانند فیسبوک ، اینستاگرام و یوتیوب هم از سیستم کلیکی برای تبلیغ استفاده میکنند .

در ایران سایت های موبودید و دیدوگرام سیستم تبلیغات کلیکی در تلگرام را رائه میدهند .

تبلیغ در تلگرام رایگان

تقریبا بطور قطعی میتوانیم بگوییم هیچ کانالی تبلیغات رایگان ارائه نمیدهد و به هر حال هر کانالی مبلغی را برای کسب درآمد در نظر گرفته است.

ارسال پیام برای اشخاص

توصیه میکنیم به هیچ وجه برای هیچ شخصی پیام تبلیغاتی ارسال نکنید ، حتی برای یک نفر . زیرا به احتمال زیاد افراد دریافت کننده آگهی بسرعت شما را به عنوان ارسال کننده اسپم ریپورت میکنند و در اینصورت شما دیگر قادر به ارسال پیامک تبلیغاتی نخواهید بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر