موضوعات وبسایت : تبلیغ
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

کامنت تبلیغاتی در اینستاگرام

کامنت تبلیغاتی در اینستاگرام

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 06 آذر 1399 ساعت 23:48

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آبان ۱۲, ۱۳۹۷

توسط آریافن

اگر برای بازاریابی، افزایش فروش، جذب مخاطب و شناساندن کسب و کار و معرفی برندتان به دنبال راه های پر کاربرد هستید، حتماً می دانید که اینستاگرام و ابزارهای متفاوت آن مانند کامنت مارکتینگ اینستاگرام، یکی از روش های تأثیرگذار بازاریابی و جذب مخاطب و معرفی برندتان به کسانی است که شاید شما را نشناسند. در این زمینه باید اصول تولید محتوای اینستاگرام ، اصول بازاریابی در اینستاگرام و به تبع آن اصول کامنت مارکتینگ اینستاگرام را بدانید. کامنت مارکتینگ اینستاگرام به همان اندازه که تأثیرگذار است، اگر درست و اصولی نباشد اثر معکوس خواهد داشت و می تواند ضد تبلیغ واقع شود. بنابراین کامنت مارکتینگ اینستاگرام باید هوشمندانه و اصولی باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با ترفندهای کامنت مارکتینگ اینستاگرام آشنا شده و اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید.

18281-1-300x140.jpg

چرا بازاریابی با اینستاگرام

اینستاگرام بیش از هفتصد میلیون کاربر فعال دارد و یکی از شناخته شده ترین شبکه های اجتماعی در دنیا است. در ایران هم جزء محبوب ترین و پرکاربرترین شبکه های اجتماعی است. بنابراین بازاریابی، معرفی برند و جذب مشتری در این شبکه اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است. البته باید این را هم در نظر بگیرید که با توجه به افزایش کسب و کارها و رقابت بین آن ها در بازاریابی شبکه های اجتماعی، موفقیت در بازاریابی اینستاگرامی به راحتی بدست نخواهد آمد و نیازمند تلاش فراوان، رعایت اصول خاص و همچنین داشتن صبر زیادی می باشد. پس به طور کلی از دلایل اهمیت اینستاگرام برای بازاریابی را می توان مواردی چون بستر مناسب اینستاگرام برای روایت داستان و تولید محتوای تصویری، دسترسی به افراد مختلف در جای جای کشور یا حتی جهان، جلب مشارکت کاربران مختلف و منبعی برای گرفتن بازخورد از مشتریان و نظرات و کامنت های افراد مختلف را برشمرد.

18281-2-300x200.png

انواع روش های بازاریابی اینستاگرامی

با توجه به قابلیت های گسترده ی اینستاگرام و تصویر محور بودن آن، روش ها و ترفندهای مختلفی برای بازاریابی در آن وجود دارد، قبل از هر کاری و هرگونه تبلیغی ابتدا باید صفحه ی اینستاگرام خود را بسازید و هدف خود را از ساختن صفحه ی اینستاگرام مشخص کنید. بعد از استاندارد سازی صفحه ی خود، شروع به تولید محتوای جذاب همراه با عکس های مخاطب پسند متناسب با کسب و کارتان و انتشار منظم و روزانه آن ها کنید.

برخی روش های پرکاربرد تبلیغات در اینستاگرام عبارتند از: افزایش فالوور و یافتن مخاطبان هدف، ارسال تبلیغات هدفمند، یافتن ابزارهای جدید برای تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغات ویدئویی، رپورتاژ آگهی در پیج های معروف، سرویس های مشاوره و آموزشی و قرار دادن تخفیف های زمان دار، استوری و دایرکت مارکتینگ و همچنین کامنت مارکتینگ اینستاگرام. در ادامه درباره کامنت مارکتینگ اینستاگرام و اصول و ترفندهای آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

18281-3-300x169.png

کامنت مارکتینگ اینستاگرام چیست؟

زمانی که شما کسب و کار جدیدی راه اندازی می کنید و یا حتی برای کسب و کاری که قبلاً راه اندازی کرده اید، وارد اینستاگرام می شوید و صفحه ی کاری می سازید، نیاز به معرفی برندتان، شناساندن کسب و کار و خدماتتان به افراد مختلف و در نهایت جذب فالوور بیشتر و تبدیل ساختن این فالوورها به مشتری دائمی و وفادار دارید. همانطور که توضیح دادیم شما از روش های گوناگونی در اینستاگرام می توانید برند و کسب و کارتان را معرفی کنید که یکی از این روش ها کامنت مارکتینگ اینستاگرام است. به این صورت که شما متنی کوتاه، جذاب و گیرا آماده کنید و به پیج های افراد و کسب و کارهای مرتبط با کار خود بروید و علاوه بر لایک کردن پست هایشان، زیر پست های آن ها کامنت و دیدگاه بگذارید و بعد از تعریف و تمجید از کسب و کار و یا پست آن ها معرفی مختصری از خدمات و برند خود داشته باشید و لینک ورود به سایت و پیج خود را در انتهای کامنتتان قرار دهید. این باعث می شود که مخاطبان و فالوورهای پیج های دیگر هم کامنت شما را ببینند و به پیج شما سر بزنند و دیگر این هنر شماست که با تولید محتوایتان آن ها را تبدیل به مشتری کنید.

18281-4-300x167.png

اصول کامنت مارکتینگ اینستاگرام

ابتدا باید هدف شما از کامنت مارکتینگ بطور دقیق مشخص شود تا بتوانید مخاطبان زیادی جذب کنید. توجه کنید که کامنت ها در کامنت مارکتینگ اینستاگرام باید دارای متنی جذاب و مرتبط با موضوع باشد، متن، طولانی و دارای کلمات تکراری و خسته کننده نباشد، در متن کامنت مارکتینگ اینستاگرام استفاده از هشتک مناسب کسب و کار یا برندتان فراموش نشود، همچنین در انتهای متن گذاشتن لینک صفحه اینستاگرام یا سایت ضروری است.

18281-5-300x162.png

اشتباهات رایج در کامنت مارکتینگ اینستاگرام

در کامنت مارکتینگ اینستاگرام متن طولانی با توضیحاتی اضافه نه تنها خواننده را ترغیب به خواندن کامنت شما نمی کند بلکه ممکن است منجر به unfollow ساختن پیج شما شود. توجه نکردن به محتوای قرار داده شده و کپشن آن یکی دیگر از اشتباهات رایج در کامنت مارکتینگ اینستاگرام است. همچنین استفاده ی نابجا از هشتک ها و لینک ها، مورد دیگری از اشتباهات است.

18281-6-300x157.jpg

نمونه ای از کامنت مارکتینگ اینستاگرام

در این بخش یک نمونه از کامنت مارکتینگ اینستاگرام را مشاهده می کنید:

 “سلام، شما که انقدر پست های خوب و کار حرفه ای می کنید، چرا برای ماندگاری و تأثیر بیشتر برند و نام تجاری تون یه لوگوی حرفه ای طراحی نمی کنید؟ به پیج من حتماً سر بزنید.”

چند نکته در بازاریابی اینستاگرام و کامنت مارکتینگ اینستاگرام

در درجه ی اول بعد از ساختن صفحه اینستاگرام دقت کنید که قسمت Bio یعنی توضیح درباره کسب کار و برندتان بسیار مهم است و آدرس سایتتان را حتماً در قسمت پروفایل و مشخصاتتان قرار دهید. عکس پروفایلتان را نیز با دقت انتخاب کنید تا معرف شما باشد.

طبق توضیحات محتوا و عکس ها و ویدئوهایی که قرار می دهید، بسیار مهم هستند. دقت کنید که محتوا باید منحصر به فرد و مختص به شما باشد. رنگ و پس زمینه ی مختص به خود را برای پست هایتان برگزینید. هچنین عکس ها و ویدئوهایی که قرار می دهید نباید کپی باشند و تولید خودتان باشند تا بین شما و مخاطب اعتمادسازی شود.

قبل از شروع به دایرکت و کامنت مارکتینگ اینستاگرام بهتر است ابتدا آموزش های لازم و مفید قرار دهید. زمانی که دنبال کننده های شما به حد مطلوبی رسیدند فروش و تبلیغات و … را شروع کنید.

از گذاشتن استوری های جذاب غافل نشوید. مسابقات خلاق اینستاگرامی برگزار کنید. تخفیف های مناسبتی قرار دهید. همچنین هشتگ های مناسب برای پست هایتان قرار دهید تا هم موضع استراتژی بازاریابی شما مشخص باشد و هم بتوانید فعالیت های کسب و کار رقیبانتان را رصد کنید. بطور کلی سعی کنید کل فعالیت های اینستاگرامی خود را بهینه کنید. در کنار همه ی اینها باید بدانید که کیفیت محتوایتان از اهمیت بالایی برخوردار است و انواع روش های بازاریابی اینستاگرام چون کامنت مارکتینگ اینستاگرام باید هدفمند و دارای ساختار باشند.

در اینجا این مطلب از آریافن به پایان رسید. از این که تا پایان این مقاله با همراه بودید متشکریم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر