موضوعات وبسایت : تبلیغ
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

شعار تبلیغاتی برای سفر

شعار تبلیغاتی برای سفر

نویسنده : سعید | زمان انتشار : 27 بهمن 1400 ساعت 11:14

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

شعار تبلیغاتی، برچسب یا عبارتی است که یک شرکت برای بیان اهمیت محصولات یا خدمات خود یا کارکرد اصلی آنها استفاده می کند. به عبارت دیگر ، شعار تبلیغاتی عبارت کوتاهی در توصیف یک تجارت است. در دنیای رقابتی امروز ، ما هر روزه شاهد عبارت های جالب توجه فراوانی هستیم اما فقط جالب ترین و بهترین آنها قلب ها را تسخیر می کنند و برای مدتی طولانی تر در یاد ما می مانند.

چه عاملی سبب می شود یک شعار تبلیغاتی به یاد ماندنی گردد؟  یک شعار به یاد ماندنی جدای از یادآوری عنوان یک برند خاص، واجد خصوصیت X است، خصوصیتی که باعث می شود دو بار یا حتی سه بار به آن توجه کنیم. مطابق کتاب چارلز ویتیر تحت عنوان “تبلیغات خلاقانه” – یک شعار تبلیغاتی در مورد یک محصول یا خدمات باید بیانگر آن چنان ارزشی باشد که آنرا شایسته تبلیغ مداوم و پشت سر هم نماید؛ که به خاطر آوردنش برای مردم ارزشمند باشد و به گونه ای بیان شود که مردم بتوانند آن را به خاطر بسپارند.

در مطلب زیر 7 نمونه از بهترین شعارهای تبلیغاتی را معرفی می کنیم

1. نایک – ” فقط انجامش بده “

” فقط انجامش بده ” یکی از محبوب ترین شعارهای تبلیغاتی در تاریخ تبلیغات است. این شعار تبلیغاتی روی پوشاک این شرکت  چاپ می شود. مردم این شعار را می شناسند و آن را با این برند خاص مرتبط می دانند. این شعار 30 سال قدمت دارد و توسط آژانس تبلیغاتی معروف  Wieden+ Kennedy ساخته شده است.

دن وایدن در یکی از مصاحبه های خود داستان این شعار معروف را بازگو نمود. مطابق گفته های وی این شعار تبلیغاتی از آخرین سخنان گری گیلور گرفته شده است. هنگامی که گری در جلوی جوخه های شلیک قرار گرفت، از او خواستند آخرین حرفهایش را بزند.

nike-1024x525.jpg

او به طور اتفاقی گفت “بیاین انجامش بدیم.”

گرچه بنیانگذار شریک او نسبت به این شعار مطمئن نبود، با این حال ویدن به او اطمینان داد که این شعار جواب خواهد داد. مجله کمپین بعداً این شعار را “بهترین شعار قرن بیستم” توصیف کرد.

  1. اپل – “متفاوت فکر کنید”

این شعار برای اولین بار در تبلیغات اپل معرفی شد: “اینجا جای افراد دیوانه است ، متفاوت فکر کنید”. این شعار تبلیغاتی به این برند کمک کرد تا یکی از بزرگترین تحولات تاریخ تجارت را از آن خود کند. اپل برای برجسته کردن این شعار، شخصیت های مشهوری مانند آلبرت انیشتین ،  گاندی و غیره را انتخاب کرد که هیچ وقت از ترسی از “متفاوت فکر کردن” نداشتند.

apple-1024x576.jpg

به محض اینکه این شعار تبلیغاتی در همه جا همراه نزدیک اپل شد، مردم متوجه این مطلب شدند که این برند فقط مربوط به یک رایانه قدیمی نیست. این شعار تبلیغاتی آنقدر قدرتمند و کاربرپسند است که باعث شده کاربران رایانه احساس کنند افرادی دانا به تکنولوژی و خلاق هستند. مطابق فوربز ارزش سهام این برند در جریان کمپین تبلیغاتی این شعار، سه برابر شد.

  1. کوکاکولا – “در یک کوکاکولا شریک شوید”

هنگامی که شما یک برند تجاری محبوب و بزرگ دارید، اغلب احساس می کنید جای یک ابتکار عمل خالی است. حال کوکا کولا چه کاری برای جذب مخاطبان خود کرده است؟ کوکا کولا با درج نام خود بر روی بطری ها، آنها را جذب خود کرد. این شرکت عنوان Coca-Cola را از یک طرف بطری ها برداشت و به جای آن شعار معروف “در یک کوکاکولا شریک شوید”  را جایگزین کرد.

کمپین تبلیغاتی این شرکت بطری ها را با 250 اسم از محبوب ترین افراد، شخصیت دهی نمود. مصرف کنندگان برای دانستن در مورد بطری های هم نام خود انگیزه می گرفتند. علاوه بر این از آنها خواسته شد تا داستان یا تجربه خود را با #در یک کوکاکولا شریک شوید به اشتراک بگذارند.

coca-cola.jpg

اگرچه این کمپین تبلیغاتی برای اولین بار در سال 2011 در استرالیا تبلیغاتش را آغاز کرد اما در سال 2014 بود که اولین تبلیغ تجاری تلویزیونی خود را با این شعار محبوب منتشر کرد. این کمپین با گذشت سالها، اشعار ، نام های تازه ای  را عرضه داشته است.

به گفته مدیر برند کوکاکولا ، در سال اول همه موضوعات حول معرفی ایده های جدید می گشت اما پس از آن ،موضوعات بیشتر در مورد تجربیات و لحظه های به اشتراک گذاشته شده مصرف کنندگان اختصاص داشت.

  1. کیت کت – “یه استراحتی داشته باشین ، یه کیت کیت داشته باشین”

یکی از شعارهای تبلیغاتی مشهور در سراسر جهان  “یه استراحتی داشته باشین ، یه کیت کیت داشته باشین” است که اولین بار در سال 1957 بر سر زبان ها انداخته شد. تأثیر آن حتی پس از گذشت 62 سال همچنان عمیق  است. این شعار توسط دونالد گیلس ایجاد شده است. این شعار برای تبلیغ برند خود یک سال پس از شروع انتشارش، در تلویزیون  مورد استفاده قرار گرفت.

kitkat.jpg

این شعار در ابتدا برای به پیشواز رفتن استراحت ساعت 11 صبح با چای (استراحتی رایج در انگلیس) استفاده شد ، اما بعد از اینکه محبوبیت پیدا کرد – به خصوص در تلویزیون – انعطاف پذیری این شعار باعث شد برای مدت زمان طولانی تری ادامه یابد. استراحت هنگام خستگی از کار خاصی می تواند در انواع شرایط استرس زا دارای مزیت باشد.

  1. پاناسونیک – “یک زندگ بهتر، یک جهان بهتر”

پاناسونیک که یک شرکت چند ملیتی الکترونیکی است تصمیم به اتخاذ یک شعار تجاری جدید گرفت، شعاری که دورنمای آن شرکت را به سوی صدمین سالگردش منعکس نماید. این شعار تجاری جدید بر هدف مدیریتی بنیادی و بی پایان شرکت و چشم انداز و جهتی مبتنی است که شرکت در تلاش است به آن دست یابد.

این شعار همچنین بیانگر ایده برند است برای ترویج و پیگیری یک زندگی بهتر برای هر مشتری از هر زمینه ای مانند مشاغل ، خانه ، مسافرت و غیره.

panasonic.jpg

  1. دیزنی – “شادترین مکان روی زمین”

آن دسته از شعارهای تجاری که با دقت ایجاد می شوند، همواره ارزش ها و وعده های برند مطبوع را با موفقیت به مخاطبان انتقال می دهند. شعار “شادترین مکان روی زمین” دیزنی نمونه بارز چنین امری است. مردم از سراسر جهان به این پادشاهی جادویی می آیند تا آن وعده را تجربه کنند.

disney.jpg

این شرکت محبوب ترین شخصیت های کارتونی را خلق کرده است و هنوز هم در طول تاریخ دور و دراز خود درلیست معتبرترین جوایز و نامزدهای اسکار، رکورد دار است. این پارک همه گونه افرادی را از هر نقطه دنیا و از هر سنی جذب خود کرده و به یکی از شادترین مکان های کره زمین تبدیل شده است.

  1. FedEx – “وقتی فردایی نباشد”

“وقتی فردایی نباشد” – این وعده ای است که نشان تجاری FedEx داده است. این شعار می گوید که پیام شما همان لحظه پردازش می شود زیرا که فردا خیلی دیر خواهد بود. این شعار، چشم انداز شرکت را به خوبی و عالی بیان می کند.

fedex.jpg

این شرکت در حال حاضر روزانه به طور متوسط 14 میلیون بسته عرضه می کند. به غیر از این شعار که یکی از شعارهای تبلیغاتی برتر است ، این برند همچنین از طریق لوگوی خود، یک هویت برای خود توسعه داده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر