موضوعات وبسایت : تبلیغ
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

نصب گوگل سرچ کنسول

نصب گوگل سرچ کنسول

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 12 آذر 1399 ساعت 10:59

در این مقاله قصد داریم آموزش نصب سایت در سرچ کنسول Search Console گوگل به روش‌های مختلف بگیم، یک راهنمای جامع برای کسانی که قصد دارند دامنه و وبسایت خودشون رو در سرچ کنسول ثبت کنند و از گزارش‌های این ابزار قدرمند استفاده کنند. نکته‌ای که باید در ابتدا در نظر بگیرید این هست که نحوه ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول پیچیده نیست و این ابزار نسخه جدید وبمستر تولز گوگل است.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

و در مقاله آموزشی سرچ کنسول چیست درباره فوائد استفاده از این ابزار محبوب توضیح دادیم. براتون گفتم که چقدر بهش وابسته شدم و چرا. در این مطلب از سری آموزش سرچ کنسول میخوام طریقه نصب سرچ کنسول و معرفی سایت به گوگل رو با روش های مختلف بهتون بگم، یادمه اولین بار برای نصبش غولی برای خودم ساخته بودم اما شما نگران نباشید من قدم به قدم و کامل براتون نحوه ثبت و فعالسازی این ابزار رو توضیح میدم.

به هر مشکلی هم برخوردید در دیدگاه‌های همین مقاله برامون بنویسید. من یا تیم حرفه‌ای میزفا در اسرع وقت بهتون با کمال میل پاسخ میدیم.

اول از همه بهتون بگم که اینکار دو قسمت داره مرحله اول سایتتون رو به سرچ کنسول معرفی میکنید و در مرحله دوم باید تأییدش کنید، یعنی گوگل میخواد مطمئن بشه که شما مالک یا مدیر سایت هستید تا آمار سایت رو بتونه در اختیارتون قرار بده و برای این کار کد تایید بهتون میده.

وارد شدن به ابزار گوگل سرچ کنسول

به این آدرس https://search.google.com/search-console/about بروید.

روی Start now دکمه آبی رنگ کلیک کنید. اگر در جیمیل لاگین باشید که صفحه سرچ کنسول میاد و اگر نباشید ابتدا با جیمیلتون Sign in بشید، اگر جیمیل ندارید باید ابتدا یک جیمیل بسازید. ساختار جیمیل اینطوری yourmail@gmail.com هست.

صفحه اول سرچ کنسول برای نصب سایت

خب به گوگل سرچ کنسول خوش آمدید. دو روش ثبت سایت در سرچ کنسول میبینیم. یک روش جدید به نام Domain است که از DNS ها برای تایید مالکیت دامنه استفاده میکنه (جلوتر بیشتر دربارش حرف میزنیم و اگر الان نمیدونید نگران نباشید) و یک روش قدیم که از یک سری کدها و فایل‌ها جهت تأیید مالک سایت استفاده میکنه. جلوتر بیشتر درباره تفاوت‌ها و نحوه استفاده این روش‌ها میگم.

انواع نصب property در سرچ کنسول

یک عبارتی در گوگل سرچ کنسول وجود داره که من همیشه اوایل باهاش مشکل داشتم. اونم کلمه Property است، به نظر شما این عبارت چه معنایی میده؟ آیا معنی سایت میده!؟ معنی لغویش مالکیت، ویژگی،استعداد، دارایی هست. اما در نصب سرچ کنسول هر وقت این کلمه رو دیدید منظور همون سایتتون هست.

Property در سرچ کنسول گوگل چیست

کلمه Property که آن را “مالکیت” نیز معنی می‌کنیم، در سرچ کنسول بیان می‌کند که شما مالک سایت هستید. شما میتوانید آمار سایت‌هایی را ببینید که مالک آنها هستید یا مدیریت سایتها به دست شماست.

برای ثبت سایت در سرچ کنسول شما هم می‌توانید همه پیشوندهای دامنه را یک جا ثبت کنید (روش جدید Domain) و یا هر قسمت را جداگانه تایید کنید (روش URL prefix). در روش جدید یعنی روش Domain که در نسخه تازه سرچ کنسول اومده مثلا فقط کافی است یک بار mizfa.com را تأیید کنید و سپس بعد از آن این دامنه با پیشوندهای مختلف مثل www.mizfa.com و یا https://mizfa.com و غیره می‌تواند در کنسول جستجوی گوگل مورد استفاده قرار گیرد. ولی در روش URL Prefix باید هر پیشوند را جداگانه نزد گوگل کدش را تایید کرد.

شاید بپرسید پیشوندهای دامنه یعنی چه؟ به هر کدام از آدرس های دامنه mizfa.com که در پایین مشاهده می‌کنید یک پیشوند (URL prefix) می‌گویند، مثلا پیشوند https و یا www و …

http://www.mizfa.com
https://www.mizfa.com
http://mizfa.com
https://mizfa.com

روش های نصب وبسایت در سرچ کنسول

حال قصد داریم به سوال اینکه چطور سایت خود را در سرچ گوگل ثبت کنیم پاسخ دهیم، با روش‌های زیر میتوانید سایت خود را ثبت نمایید.

دو نحوه ثبت سایت:پیشوند­­­­­­­­های سایت (روش URL prefix)دامنه سایت (Domain)
توضیحاتتأییدیه جداگانه برای هر آدرس، شامل آدرس‌هایی با پیشوند دقیق، مانند پیشوندهای www در سایت و همینطور شامل آدرس دقیق با پروتکل http و یا https همانند آن ۴ آدرسی که در بالا مثال زدیم.گرفتن یک تأییدیه که شامل همه زیردامنه ها است. همانند m.sample.com و همه پروتکل‌ها همانند http و یا https
نحوه تاییدیه:

روشهای زیاد، مثل کد و یا فایل تأییدیه

تأیید بوسیله رکورد DNS

مثال‌ها:پراپرتی ما در اینجا هست: http://example.com/

✔ http://example.com/dresses/1234
https://example.com/dresses/1234 ?
http://www.example.com/dresses/1234 ?

فقط آدرس اول را این پراپرتی پشتیبانی می‌کند.

در اینجا پراپرتی (Property) هست: example.com

✔ http://example.com/dresses/1234
✔ https://example.com/dresses/1234
✔ http://www.example.com/dresses/1234
✔ http://support.m.example.com/dresses/1234

همه آدرس‌های بالا را این پراپرتی پشتیبانی می‌کند.

اول روش سمت راست رو توضیح میدم بعد میریم روش جدیدتر و بهتر سمت چپ، بهتر از این بابت که در روش سمت چپ نیاز نیست که سایت رو با همه پروتکلها و پسوند و پیشوندها جداگانه وارد کنیم.

قسمت اول – ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل : URL prefix

برای ثبت سایتتون در گوگل سرچ کنسول یا همان وبمسترتولز قدیم سمت راست داخل کادر مطابق شکل زیر آدرس سایت رو وارد کنید.

اون دامنه ای رو وارد کنید که در مرورگر سایتتون به اون شکل آدرسش رو نشون میده. مثلا اگر الان میزفا رو بزنید آدرس سایت ما دقیقا به این https://mizfa.com است و به صورت http://mizfa.com نیست و یا به صورت http://www.mizfa.com هم نیست. بعدش دکمه continue بزنید.

روش URL prefix در سرچ کنسول

تصویر زیر رو میبینید. که نوشته Verify ownership

آموزش نصب سایت در گوگل سرچ کنسول

اگر سایت شما از چند پروتکل پشتیبانی میکند (http,https)، شما باید هر کدام را جداگانه در سرچ کنسول ثبت نمایید، برای مثال با http یا با https با www یا بدون www . شاید بپرسید چرا؟ خب کمی سخته که بخوام بگم ولی توی دوره سرچ کنسول که ۱۵ ساعت فیلم آموزشی است به شکل کاملی توضیح داده شده و اگر علاقه داشتید خیلی بهتر و عالی‌تر درباره سرچ کنسول بدونید روی لینک سرچ کنسول کلیک کنید.

حالا میرسیم به قسمت تأیید سایتتون (Verify ownership)‌ که شما باید یکی از روشها رو انتخاب کنید و مالکیت وبسایت خود را تایید نمایید. شاید بپرسید تاییدیه چیه؟

تأییدیه چیست؟

شما باید به گوگل ثابت نمایید که مالک سایتی هستید که وارد کرده اید. شما میتوانید چندین سایت نیز درگوگل سرچ کنسول خود وارد کنید، اما باید از گوگل تأییدیه بگیرید. به عنوان مثال اگر شما سایت ویکی پدیا را وارد سرچ کنسول خود نمایید، تأیید نمیشود مگر آنکه مدیر سایت ویکی پدیا شما را به عنوان کاربر به گوگل سرچ کنسول معرفی نماید. پس نتیجه می‌گیریم که نمی‌توانیم آمارهای سایت های رقبا را در سرچ کنسول دست پیدا کنیم.

شما نیاز نیست همه روش های اضافه کردن سایت در سرچ کنسول رو برید، یکی از روش ها رو انتخاب کنید و تمام، پیشنهاد میزفا روش اول است و بعدش اگر با روش اول نتونستید روش دوم تست کنید.

روش اول: آپلود HTML file

این روش اول ما است و این روش ساده برای نصب سرچ کنسول می‌باشد، یعنی روش آپلود فایل HTML. روبه روی گزینه Downloads the file یک دکمه دانلود وجود دارد روی آن کلیک کنید و سپس به پنل هاستینگ سایتتون برید (حال ممکنه برای شما سی پنل و یا دایرکت ادمین باشد) و در پوشه public_html فایل رو آپلود کنید.

نصب دامنه با روش HTML file در سرچ کنسول

فقط توجه کنید حتی بعد از تأیید هم فایل رو پاک نکنید. اگر یه موقعی دیگه مالک این سایت نیستید یا مدیر این سایت نبودید، این فایل رو پاک کنید تا سایت هم از سرچ کنسول گوگل شما حذف بشه. این روش برای هر نوع سایتی مناسب است یعنی دوستانی که به دنبال معرفی سایت وردپرس به گوگل هستند و یا اگر جوملا دارید و هر چیز دیگر، این روش جواب میده و میتونید استفاده کنید.

بعد از اینکه فایل رو در سایتتون آپلود کردید حالا دکمه VERIFY رو کلیک کنید. پیام سبز خوش رنگ نشون میده که سایت شما به تأیید رسیده است.

خب آیا ممکنه چالشی وجود داشته باشه؟ خطا یا اروری ببینیم؟ بله در آخرین دوره آموزشی نصب سرچ کنسول میزفا که داشتیم بعضی از کارآموزان به خطاهایی برمی خوردند البته نگران نباشید من براتون عنوان میکنم.

چقدر این تأییدیه طول میکشه:

گوگل به طور دوره‌ای چک میکند که آیا روش تأییدیه شما مناسب و صحیح  بوده؟ مثلا با چک کردن تگ html، اگر هیچ کدام از تأییدیه ها قبول نشد بعد از مدت زمان خاصی دسترسی های وبسایت شما به سرچ کنسول منقضی میشود.

خطای Your verification file was not found فایل تاییدیه شما پیدا نمی شود:

این خطا رو بچه ها میدیدند و دنیا براشون تیره و تار می شد، مشکلی نیست یه نفس عمیق بکشید و احتمالا از همون فایل HTML صفحه گوگل کنسول یا وبمستر تولز استفاده نکردید، چون بعضی سایتها هم هستند که این فایل رو توی رسانه ها و در کنار عکس هاشون آپلود میکردن و در محل روت سایت که اصولا public_html گفته میشه آپلود نکرده بودن. یا اینکه بعضیها نام فایل رو تغییر میدادند یا محتوا رو ناخواسته یا خواسته تغییراتی میدادند.

دوستان این فایل رو بدون هیچگونه تغییری در سایتتون قرار بدهید. اگر کوچکترین تغییری داده بشه گوگل نمی تونه پیداش کنه.

خطای Hacked verification file سایت شما هک شده:

این مرحله نمیتونه انجام بشه زیرا که سایت شما هک شده است. از داخل افزونه های امنیتی سایتتون بررسی کنید.

خطای Your verification file redirects to a disallowed location فایل تأییدیه ریدایرکت میشود:

فایل تأییدیه سایت شما ریدایرکت شود به سایت دیگری. اگر همه ترافیک سایت شما به سایت دیگری ریدایرکت میشود، گوگل نمیتواند فایل تأییدیه را ردیابی کند.

اما ریدایرکت در یک سایت واحد قابل قبول است. مثلا از  http://sample.com به https://www.sample.com

خب می رسیم به روش دوم معرفی سایت در سرچ کنسول گوگل، معمولا بیشتر افراد از همون روش اول استفاده میکنند ولی من همه روشها رو براتون توضیح میدم.

روش دوم: تگ HTML یا HTML tag           

این تگ HTML که در تصویر میبینید رو کپی میکنید و باید در قسمت head سایت قرار بدید. شاید شما ندونید head سایت کجا هست و در ادامه به کمک افزونه میگم این کار رو انجام بدید.

نصب سایت با روش HTML tag در سرچ کنسول

اگر سایت اختصاصی دارید که با زبان های مثل PHP و یا ASP نوشته شده این کد رو کپی کنید و بدید به برنامه نویس تا براتون در سایت درج کنه. و اگر سایت وردپرس هستید و از افزونه یوآست Yoast استفاده می‌کنید کارتون راحت هست. طبق عکس زیر برید به مسیری که مشخص کردیم و کد رو همون جا پیست Paste کنید، و بعد ذخیره پیش نویس کلیک کنید. راستی آموزش Yoast ما رو دنبال کنید.

ثبت وردپرس در سرچ کنسول به کمک افزونه یوآست Yoast

اگر از افزونه یوآست استفاده نمی‌کنید میتونید افزونه Insert Headers and Footers رو نصب و استفاده کنید. شما به راحتی با این روش ها میتونید وردپرس رو با سرچ کنسول اتصال بدید.

آیا ممکنه خطاهایی در این روش نصب سرچ کنسول داشته باشیم؟ بله باز هم خطاهایی شاید پیش بیاد اما اول از همه خونسردی رو حفظ میکنیم و خطاها رو بررسی میکنیم.

خطای Meta tag not found/in the wrong location مکان متا تگ صحیح نباشد:

تگ باید کجا قرار بگیره ؟ همونجایی که اگر کاربر آدرس URL شما رو در مرورگر وارد میکنه اون صفحه دیده بشه و در قسمت <HEAD>

مثل زیر:

<HTML>

<HEAD>

<TITLE>Your Page Title</TITLE>

<meta name="google-site-verification" content="your verification string">

</HEAD>

<BODY>

خطای Your meta tag is incorrect متا تگ شما صحیح نیست:

خب اینم مشخصه احتمالاً از متا تگ سرچ کنسول استفاده نکردید یا ناخواسته موقع کپی کردن تغییری دادید. و یا ممکنه کش شده باشه و باید کش رو خالی کنید. خلاصه اگر مطمئن هستید درست وارد کردید پس کمی صبر کنید، همین.

دوستان جان، روش سوم رو بگم براتون، استفاده از گوگل آنالیتیکس، این ابزار فوق العاده هم میتونه برای تأییدیه سایت ما بهمون کمک کنه. شاید بگید گوگل آنالیتیکس چیست و چه کار میکنه؟ آموزش گوگل آنالیتیکس ما رو خواستید دنبال کنید. یک دوره  جامع۳۰ ساعته هم داریم.

روش سوم: Google Analytics tracking

برای استفاده از این روش به دو تا پیشنیاز احتیاج داریم. یکی اینکه باید در سایتتون کد گوگل آنالیتیکس رو اضافه کرده باشید و همینطور به پنل گوگل آنالیتیکس دسترسی داشته باشید درواقع باید دسترسی “edit” بر روی پنل آنالیتیکس اون سایت داشته باشید.

نصب سایت به کمک Google Analytics در سرچ کنسول

مراحل تأییدیه سایت در سرچ کنسول توسط گوگل آنالیتیکس:

در صفحه تأییدیه گزینه Google Analytics را انتخاب نمایید.

  • کد ترکینگ گوگل آنالیتیکس را در قسمت <head> سایتتون قرار بدهید نه در قسمت <body> .
  • هیچ تغییری در کد ندهید.
  • اگر در گوگل آنالیتیکس مدیران سایت دیگری هم اجازه دسترسی دارند، آنها نیز به سرچ کنسول شما دسترسی خواهند داشت.

در همه این روشهای نصب سرچ کنسول احتمالاً میدونید که بعد از انجام این کارها باید به همون پنجره سرچ کنسول برگردیم و دکمه VERIFY  رو کلیک کنیم و پیام سبز خوشرنگ رو ببینیم و یک نفس راحت بکشیم.

چقدر سرچ کنسول دوستمون داشته، روش چهارم رو هم برامون قرار داده:

روش چهارم: استفاده از گوگل تگ منیجر GTM

همانطور که در تصویر میبینید یکی از روش‌های ثبت وبسایت در Search Console استفاده از گوگل تگ منیجر Google Tag Manager است. ابزار گوگل تگ منیجر برای مدیریت و ارزیابی رفتار کاربرها در سایت استفاده میشه، یک ابزار عالی برای اینکه شما متوجه بشید کاربرهای شما چه کار می‌کنند. هر چند فعلا آموزشی درباره این ابزار نداریم ولی در تدریس های خصوصی سئو به این موارد پرداخته میشه.

اضافه کردن سایت با GTM در سرچ کنسول گوگل

باید ابتدا در گوگل تگ منیجر یک اکانت فعال از اون سایت داشته باشید که بهش میگن  container snippet تا بتونید به کمک این اکانت فعال ساتتون رو در سرچ گنسول گوگل فعال سازی کنید. مثلا ما باید یک اکانت  container snippet برای میزفا داشته باشیم تا بتونیم سایت میزفا رو در سرچ کنسول فعال کنیم. این مراحل نیازه:

  • در صفحه تاییدیه یا همون Verify ownership، گزینه Google tag manager را انتخاب نمایید.
  • شما باید اجازه دسترسی view, edit و manage را در گوگل تگ منیجر داشته باشید.
  • دوستانی که تگ منیجر رو نصب کردن میدونن که تگ منیجر یک بخش داره با عنوان <noscript> که باید این حتما بعد از تگ <body> لود بشه تا بتونید باهاش سرچ کنسول تأیید کنید وگرنه این روش کار نمیکنه.
  • در کد هیچ تغییری ندهید و دقیقا از همان استفاده نمایید.

قسمت دوم – ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل با روش جدید : Domain name

روش پنجم و آخرین روش: DNS record

خب میرسیم به روشی که من از همه بیشتر می‌پسندم. اگر شما روش جدید Domain name انتخاب کنید یعنی سمت چپ عکس پایین رو، میتونید یک بار دامنه ثبت کنید و دیگه نیازی به ثبت اضافه در سرچ کنسول نباشه. به انگلیسی میگن verify domain ownership via dns record و خیلی خلاصه و مفید این روش معرفی میکنه.

انتخاب روش Domain برای ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول

در روش Domain شما دامنه اصلی سایت خود را ثبت می‌کنید، و تمام زیر دامنه ها و پروتکل هایی که سایت شما از آنها پشتیبانی میکند نیز برای دامنه شما در نظر گرفته میشود، اثبات مالکیت این دامنه بر اساس تأیید با DNS record است.

چند مثال از دامنه های صحیح:

  • example.com
  • m.example.com
  • support.m.example.org
  • support.m.example.co.es

اگر توجه کرده باشید این دامنه ها دیگر نیازی نیست http و یا https را در آن‌ها درج کنیم و تمامی زیردامنه ها، پروتکلها و زیرمسیرهای مربوط به دامنه ثبت شده.

به عنوان مثال ما قصد داریم دامنه های سمت چپ را در وبمستر تولز گوگل و یا همان سرچ کنسول نسخه جدید ثبت کنیم و با ثبت آن‌ها، آدرس‌هایی که در سمت چپ باشن را گوگل می‌تواند شناسایی کند ولی اگر یادتان باشد در روش‌های ۱ تا ۴ که از نوع URL Prefix بود  باید تک تک ورژن‌های مختلف یک دامنه را تایید میکردیم.

به مثال‌های زیر توجه کنید و ببینید که جلوی هر دامنه پس از ثبت آن در ابزار سرچ کنسول چه آدرس هایی را پشتیبانی می‌کند:

example.com
  • http://example.com
  • https://example.com
  • http://m.example.com
  • http://a.b.c.example.com
  • https://m.example.com/any/path/here
fish.example.com
  • http://fish.example.com
  • https://fish.example.com
  • https://support.fish.example.com
  • https://support.fish.example.com/any/path/here
  • NOT example.com
example.co.cn
  • http://example.co.cn
  • https://example.co.cn
  • https://support.example.co.cn
  • https://support.example.co.cn/any/path/here

خب پس اگه قصد دارید از روش جدید Domain در سرچ کنسول استفاده کنید فقط دامنه اصلی را درج کنید، یعنی دامنه رو بدون http و بدون https و یا حتی www درج کنید. مثلا اینطوری: mizfa.com  و بعدش طبق عکس زیر براتون یک پنجره جدید باز میشه. یک کد (اصولا به این کد میگن مقدار یک رکورد) بهتون میده که اون رو کپی کنید و در مرحله‌های بعدی ازش استفاده میکنیم.

مقدار یک رکورد TXT برای درج در هاست

در این مرحله از کار شما باید وارد پنل هاستینگ سایتتان شده و یک رکورد متنی جدید اضافه نمایید. برای ورود به هاست خودتون میتونید از سی پنل و یا دایرکت ادمین استفاده کنید. وقتی یک رکورد متنی (TXT Record) بسازید گوگل میتواند رکورد شخصی شما که نمایانگر مالکیت دامنه شما است را شناسایی نماید. هر رکورد DNS نشان دهنده یک کاربر خاص با یک دامنه خاص است. در ادامه میگیم چطوری این کار رو بکنید.

TXT رکورد رو در پنجره VERIFY سرچ کنسول بهتون میده، همون رو کپی کنید .

من هر دو حالت دایرکت ادمین یا سی پنل رو براتون توضیح میدم.

ثبت رکورد TXT در DNS به کمک دایرکت ادمین

اگر پنل مدیریت هاست شما دایرکت ادمین هست که باید در ابتدا وارد اون بشید و سپس به دنبال کلمه DNS بگردید، اگر پنل شما فارسی باشه گزینه مدیریت DNS را انتخاب کنید.

مدیریت DNS ها در DirectAdmin

سپس تصویر زیر را میبینید:

ثبت رکورد متنی یا txt در دایرکت ادمین

با اون کادری سروکار داریم که کنارش نوشته TXT.

اون مقدار رکورد رو یادتون هست که کپی کرده بودیم؟ دو عکس بالاتر بهش اشاره کردم، حالا اون رودر سمت راست TXT که یک باکس قرار داره کپی میکنیم و در کادر سمت چپ هم آدرس سایتمون مثلا .sample.com رو مینویسیم، دقت کنید یک نقطه بعد از آدرس هم قرار بدهید. و دکمه افزودن را کلیک نمایید. حالا به پنجره تأیید سرچ کنسول میرویم و دکمه verify رو کلیک میکنیم، احتمالاً پیام قرمز میبینیم و اثری از سبز خوش رنگ نیست.

در یکی از دوره‌های میزفا، در این مرحله که رسیدیم و پیام قرمز رو دیدیم، کارآموزان گفتند حالا چیکار کنیم؟ گفتیم بریم چایی بنوشیم. بله واقعاً باید به این مرحله که رسیدید برید برای خودتون چای بریزید نوش جان کنید و برگردید و دکمه VERIFY رو دوباره فشار بدهید. اونوقت پیام سبز عزیزمون رو میبینید. باور کنید به همین سادگی. درواقع نیاز به زمان است که رکورد شما توسط گوگل شناسایی شود.

توی حالت بالا وقتی هنوز گوگل رکورد ما رو نشناخته و ما Verify میزنیم خطای Your verification record was not found مشاهده می‌کنیم.

نکته مهم: رکورد TXT خود dns را حتی بعد از تأییدیه گوگل حذف نکنید.

ثبت رکورد TXT در DNS به کمک سی پنل

اگر هم سی پنل داشتید:

قسمت Zone Editor در سی پنل

در قسمت Zone Editor  سپس گزینه Manage  و Add Record سپس گزینه Add TXT Record انتخاب میکنیم.

گزینه Add TXT Record در سی پنل

مثل همون دایرکت ادمین، رکورد رو اینجا کپی میکنیم، در قسمت Name  هم نام دامنه، دات آخرش یادتون نره سپس Add Record.

زدن دکمه Add Record در سی پنل

عدم تأییدیه گوگل در روش DNS

زمانی به این مشکل برمیخورید که یا بد کپی کرده باشید، و یا دارید از CDN استفاده می‌کنید ( CDN چیست ). یک دلیل دیگه هم میتونه داشته باشه و وجود یک رکورد TXT دیگه شبیه به رکورد TXT گوگل. این کار باعث میشه موقع تأییدیه گرفتن خطای های زیر بده:
یا خطای زیر:
Your verification record did not match
و یا خطای زیر:
Failure reason:
We couldn’t find your verification token in your domain’s TXT records.
We found these DNS TXT records instead:

خطای در وریفای verify کردن سرچ کنسول دلیل دیگه هم میتونه داشته باشه. ما توی یکی از دوره‌های حضوری که داشتیم این مشکل برخوردیم. وقتی بررسی کردیم دیدیم که یک رکورد TXT دیگه هم با همون نام آدرس سایت وجود داره و گوگل اون رکورد رو پیدا میکرده.

در چنین مواقعی باید اون رکورد TXT که از قبل وجود داشت رو جایی کپی کنید، موقتاً حذف کنید تا Verify بشه سایتتون در گوگل سرچ کنسول و بعد دوباره اون رکورد هم وارد کنید.

مشکلات و خطاهای رایج نصب سایت در سرچ کنسول جدید گوگل

البته ما خیلی از خطاهایی که احتمال داره رخ بده رو در بالا اشاره کردیم و در هر روش، خطای مخصوص به خودش رو ذکر کردیم.

  • Incorrect tag/snippet/file errors
    خطاهای تگ یا اسنیپت یا فایل، حتما از همان تگ یا اسنیپت یا فایلی که برای شما در شروع مراحل تأییدیه فراهم میشود، استفاده نمایید. ممکن است بد کپی شده باشد.
  • The connection to your server timed out
    زمان کانکشن سرور شما پایان رسیده است، ممکن است سرور شما پاسخ دهی کند داشته باشد یا اینکه شلوغ باشد. از سرور خود مطمئن شوید و دوباره امتحان کنید. و یا ممکن است سرور خود را تمدید نکرده باشید.
  • We encountered an error looking up your site’s domain name
    گوگل سعی داره DNS سایت ما رو ارزیابی کنه ولی میگه نمیتونه پیدا کنه. و ممکنه یکی از دلیل هاش داون شدن و یا خوابیدن هاست باشه و یا روترهای DNS مشکل خورده باشن. و یا ممکنه از CDN استفاده کنید و اومده باشید رکوردهای سی دی ان تنظیم کرده باشید ولی هاست مونده باشه و برعکس.
  • The download request was redirected too many times
    زمانی این خطا رخ میده که دامنه داده شده توی لوپ باشه و یا ریدایرکت های تودرتو داشته باشه، باید این حلقه تقریبا بینهایت بررسی و رفع کنید.
  • Your server returned an invalid response
    این مورد هم ممکن است به دلیل رمزگذاری سایت شما یا دلایل دیگری که دسترسی به سایت را امکان پذیر نمی‌سازد.
  • We were unable to connect to your server
    ممکنه مشکل از ارتباطات باشه و سایت شما داون Down نشده باشه و پیشنهاد میشه دوباره تست کنید.

یک سری نکات هم برای دامنه ها در نصب سرچ کنسول داریم که گفتنش خالی از لطف نیست:

  • اگر بعد از مدتی از نصب سرچ کنسول گوگل، هیچ داده و آماری مشاهده نکردید، احتمالا سایت شما هنوز در نتایج گوگل دیده نشده ، یا اینکه آدرس سایت را اشتباه وارد کرده‌اید یا پروتکل http  یا https  را اشتباه وارد کرده‌اید.
  • اگر سایت شما هر دو حالت با www و بدون www را ساپورت میکند، به سرچ کنسول بگویید کدام را ترجیح میدهید. با مراحل زیر:
    1 – روی سایت مورد نظرتان در سرچ کنسول کیک نمایید.
    2 – آیکن را کلیک کرده، سپس روی site setting  کلیک نمایید.
    3 – در قسمت preferred domain section گزینه مورد نظر را انتخاب نمایید.
    البته این مورد در نسخه جدید سرچ کنسول نیست و در وبمستر تولز قدیم است.
  • اگر میخواهید داده های مربوط به قسمتهای مختلف سایتتان را ردیابی نمایید، باید برای هر قسمت جداگانه در سرچ کنسول ثبت نمایید. مثلا:
    اگر شما سایت مسافرتی دارید که چند زبانه هست:
    با آدرسهای زیر در سرچ کنسول ثبت سایت کنید.برای هر کدام جداگانه:
    • /https://www.sample.com
    • /https://www.sample.com/france
    • /https://www.sample.com/ireland
    • /https://www.sample.com/spain
    • /http://m.sample.com

خب حالا یکی از این روشهای معرفی سایت به گوگل که براتون راحت تر هست رو انتخاب کنید و دست به کار بشید و از این ابزار رایگان و کار راه انداز گوگل استفاده کنید.

ما یک دوره سرچ کنسول عملی هم داریم که اگر تمایل دارید میتونید، در این دوره شرکت کنید. و اگرم دوست دارید از زمان گوگل درباره نصب سایت در سرچ کنسول اطلاع پیدا کنید این مقاله مطالعه کنید.

اگر نظراتتون رو به ما بگید، بهتر میتونیم به شما کمک کنیم و مقاله‌های مورد نیازتون رو در سایت انتشار بدیم، منتظر نظراتتون هستیم. موفق و سربلند باشید.

نویسنده مقاله: خانم راحیل دست پیمان / کارشناس تولید محتوا
ویرایش و سئو مقاله: پوریا آریافر / متخصص سئو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر