موضوعات وبسایت : تبلیغ
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تبلیغات گوگل ادز چیست

تبلیغات گوگل ادز چیست

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 22 دی 1399 ساعت 16:54

امتیاز کیفیت در گوگل ادوردز چیست؟

امتیاز کیفیت (Quality Score) معیاری است که توسط گوگل جهت تعیین مرتبط بودن و مفید بودن تبلیغ برای کاربر استفاده می‌شود. موارد تاثیرگذار بر کوالیتی اسکور عبارتند از: نرخ کلیک یا CTR (نسبت کلیک به نمایش تبلیغ)، مرتبط بودن کلمات کلیدی با تبلیغ و تجربه کاربر از صفحه فرود. امتیاز کیفیت عددی بین 1 تا 10 است و هر چقدر امتیاز کیفیت شما بالاتر باشد بهتر است و باعث بهبود جایگاه تبلیغات و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

رتبه تبلیغ (Ad position) در گوگل چیست؟

رتبه تبلیغ در گوگل به جایگاه تبلیغ در صفحه نتایج گوگل اطلاق می‌شود. این رتبه بر اساس حداکثر هزینه پیشنهادی برای هر کلیک و امتیاز کیفیت تعیین می‌شود. میانگین رتبه تبلیغات نمایش داده شده شما در گوگل ادوردز به صورت Avg Position نمایش داده می‌شود.

رابطه امتیاز کیفیت و CPC:

امتیاز کیفیت و CPC از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند؛ چرا که این دو معیار، در کنار هم موقعیت تبلیغ در نتایج جستجوی گوگل را مشخص می‌کنند.

شبکه نمایش گوگل یا Google Display Network چیست؟

شبکه نمایش گوگل (Google Display Network) یا به اختصار GDN یک شبکه بسیار بزرگ از سایت‌هایی است که به گوگل اجازه می‌دهند، تبلیغات افراد را در آن قرار دهد. Display Network به شما کمک می‌کند به بیش از 90 درصد از کل کاربران اینترنت دسترسی داشته باشید. هزینه هر کلیک در شبکه نمایش معمولا ارزان‌تر از شبکه جستجو است و البته نرخ کلیک نیز معمولا کمتر است.

گروه تبلیغاتی یا ادگروپ (AdGroup) چیست؟

برای دسته بندی کلمات کلیدی، تبلیغات و صفحات فرود می‌توانید آنها را در کمپین‌ها و ادگروپ‌های متفاوت قرار دهید. در صورتی که کمپین‌های گوگل ادوردز خود را با ساختار قوی ایجاد کنید، احتمال افزایش کوالیتی اسکور کلمات کلیدی شما بیشتر خواهد بود. به یاد داشته باشید که نباید تمامی کلمات کلیدی خودتان را در یک ادگروپ قرار دهید. آنها را با توجه به نوع کلمات کلیدی، دسته‌بندی محصولات یا خدمات و اهدافی که در زمینه تبلیغات دارید در ادگروپ‌های مختلف سازماندهی کنید.

CPM و CPA چه هستند و با CPC چه تفاوتی دارند؟

روش‌های جایگزین دیگری برای CPC جهت پیشنهاد هزینه در گوگل ادز وجود دارد که شامل CPM (هزینه به ازای هزار نمایش) و CPA یا هزینه به ازای اقدام (مثلا به ازای هر خرید) است. مزایده CPM هزینه ای است که بر اساس تعداد نمایش (impression) ها تعیین می گردد. در CPA نیز هزینه بر اساس اقدامات ارزشمند تعریف شده برای کاربر در صفحه فرود یا دیگر صفحات سایت تعیین می‌شود.

کلمات کلیدی (Keywords) در ادوردز چه نقشی دارند؟

کلمات یا عبارات کلیدی که تبلیغ کننده بر روی آنها سرمایه گذاری می‌کند و امیدوار است تبلیغش بر اساس این کلمات در نتایج موتورهای جستجو نشان داده شود. به عنوان مثال اگر شما فروشنده آنلاین کفش هستید، ممکن است بخواهید بر روی عباراتی همچون کفش نایک یا کفش اسپورت مردانه سرمایه گذاری کنید. پژوهش کلمات کلیدی به فرآیند استفاده از ابزار و داده ها برای تعیین بهترین کلمات کلیدی مرتبط اطلاق می‌شود.

ads.png

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر