موضوعات وبسایت : تبلیغ
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

جملات کوتاه تبلیغاتی

جملات کوتاه تبلیغاتی

نویسنده : معین | زمان انتشار : 11 آذر 1399 ساعت 20:42

در دنیای تبلیغات و بازاریابی یکی از مهم ترین عوامل انتخاب جمله کوتاه تبلیغاتی منحصر به همان برند است. انتخاب این جملات باید به نحوی باشد که در ذهن مشتریان ماندگار شود.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

حتی بخشی از ذهن آنها را همیشه به خود اختصاص دهد. مانند بسیاری از برندهای موفق که با جمله کوتاه تبلیغاتی خود توانسته اند زمانی که نام آنها را می شنویم، جملات تبلیغاتی آنها و حتی تیزر تبلیغاتی شان در ذهن مان تداعی شود. حال می خواهیم با هم به ویژگی های جملات تبلیغاتی موفق و ماندگار و چگونگی نوشتن آن را با 50 ایده از برندهای بزرگ دنیا بپردازیم. با پنتازوم همراه باشید.

جمله کوتاه تبلیغاتی یک برند (Slogan) چیست؟

در زمان های گذشته قبل از اینکه جنگ شروع شود، مبارزان برای نشان دادن روحیه و قدرت جنگجویی به سپاه دشمن نعره می کشیدند، این نعره ها اسلوگان (Slogan) نام گرفته بود. این واژه با گذر زمان به حوزه تبلیغات وارد شد. امروزه این اصطلاح یعنی شعار تبلیغاتی یا Slogan، عبارتی تبلیغاتی برای معرفی یک سازمان یا محصول محسوب می شود و دارای مزیت‌ ها و ویـژگی‌ های خاصی است که در زمینه توضیح کامل همان سازمان یا محصول استفاده می شود. استفاده مکرر از این عبارت معمولا به طور کلی در تمام تبلیـغات سازمان یا محصول مورد نظر انجام می شود تا در ذهـن مخاطـب خود ماندگار شود و به یاد این افراد بماند.

1-5.jpg

یکی از اجزای مثلث هویت برند (لوگو، نام برند و جمله تبلیغاتی) جمله کوتاه تبلیغاتی آن برند است که تقریبا در تمام برندهای امروز در سراسر دنیا به چشم می خورد. جمله کوتاه تبلیغاتی باعث گسترش تصویر برند (Brand Image) و معرفی آن به مخاطب خود می شود. یک جمله کوتاه تبلیغاتی موفق، برند شما را در ذهن مخاطب خاص خود متمایز جلوه می دهد. داشتن لوگوی مناسب و نام تجاری مخصوص از اجزای کلیدی یک شرکت هستند، اما به همین اندازه جایگاه جمله کوتاه تبلیغاتی هم مهم و کلیدی است به طوری که می تواند برای ماندگاری در ذهن مخاطب و موفقیت همیشگی یک برند اثری عجیب داشته باشد.

برای یک برند شاخصه لوگو، وظیفه معرفی تصویری آن را بر عهده دارد و شاخصه جمله کوتاه تبلیغاتی، معرفی برند را به صورت کلامی انجام می دهد. جمله تبلیغاتی یک برند بسیار بیشتر و راحت تر در ذهن مردم جای می گیرد تا لوگوی آن!

دلیل ساختن یک جمله کوتاه تبلیغاتی چیست؟ برای حک کردن پیام و هدف اصلی شرکت یا برند خود در ذهن مردم باید یک جمله کوتاه تبلیغاتی بسازید و آن جمله باید با شنیدن نام برند یا شرکت به یاد مشتریان شما بیاید.

چگونه یک جمله تبلیغاتی فوق‌العاده بنویسیم؟

باید بدانید که برای خلق جملات کوتاه تبلیغاتی فوق العاده برای برند خود توجه به بهترین بودن یک اسلوگان یا جمله تبلیغی منحصر به برند شما با ویژگی ماندگاری در ذهن مشتری بسیار مهم است. زمانی که تصمیم به نوشتن و خلق جمله کوتاه تبلیغاتی برای برند خود گرفتید باید پاسخ چند سوال مهم را برای خودتان روشن کنید تا بتوانید با دقت لازم و به بهترین نحو یک جمله کوتاه تبلیغاتی مختص برند خود بنویسید. انتخاب و طراحی لوگو و جمله تبلیغاتی بعد از پاسخ دادن به سوالات است پس با صبر و دقت عمل پیش بروید.

1- هدف شما از راه اندازی این کسب و کار چیست؟ انجام این کار برای شما چه دلیلی دارد؟

2- در سازمان یا شرکت شما چه مواردی ارزش به شمار می آیند؟

3- چه کسانی قرار است شما را ببینند و دنبال کنند؟

پاسخ به این سوالات مهم به تدریج ارزش های برند شما را مشخص می کند و این یعنی شما به جمله تبلیغاتی برندتان نزدیکتر شده اید.

حالا برای خلق یک جمله کوتاه تبلیغاتی خارق العاده فقط توجه به چند نکته اساسی را لازم دارید تا بتوانید با جمله تبلیغاتی برندتان رقیبان خود را از میدان به در کنید:

– صرف کردن زمان کافی:

یک جمله کوتاه تبلیغاتی جذاب جمله ای است که توجه مخاطبان خود را سریعا به نکته مورد نظر جلب کند. زمان جلب توجه مخاطبان با جمله کوتاه تبلیغی شما تنها چن ثانیه است. در نتیجه از هر چه جمله تبلیغاتی شما ساده و قابل فهم تر باشد محبوب تر خواهد بود. جمله تبلیغی برند شما تنها باید یک جمله باشد. دلیل موفقیت جملات کوتاه تبلیغاتی مشهور کوتاه بودن آنها و استفاده از واژه هایی که چند معنی دارند بوده است.

– انتخاب جمله ساده و کوتاه :

هر چه انتخاب جمله تبلیغاتی شما بهتر و سنجیده تر باشد جمله ای ساده تر خواهید نوشت چرا که جملات کوتاه تبلیغاتی ساده بیشتر در ذهن مخاطبان می مانند و به زبان آوردن آنها نیز راحت تر است و مخاطب دیگر درگیر پیدا کردن مفهوم و معنای جمله نمی شود. جمله تبلیغاتی موفق تر است که در کوتاه ترین جمله بتواند مفهوم خود را به مخاطب انتقال دهد.

– مفهوم جمله باید شفاف باشد:

جملات کوتاه تبلیغاتی موفق در عین سادگی شفافیت خاصی در بیان خود دارند. بدین صورت که مخاطب با خواندن جمله شما متوجه نکته و منظور شما بشود و درگیر پیچیدگی های حاشیه ای نشود.

– صادق بودن با مخاطب:

یکی از مهم‌ترین شاخصه های یک جمله تبلیغاتی موفق صادق بودن با مخاطب است که باید رعایت شود. برای رعایت این نکته از کلماتی مثل «اولین» و «بهترین» استفاده نکنید؛ چون عباراتی از این دست صادقانه نیست و به طور معمول صحت ندارند. به علاوه استفاده از این عبارات کلیشه ای خلاقیت شما را کاهش می دهد. توجه داشته باشید که شما با جمله کوتاه تبلیغاتی برند خود برای مخاطب انتظاراتی ایجاد می کنید، پس مراقب باشید که ذهنیتی خارج از توان خود نباشد.

– اشاره به مزایای کلیدی برند :

جمله کوتاه تبلیغاتی شما باید به طور واضح و شفاف به فایده ها و امتیازات برند و محصول شما اشاره کند تا مخاطب راحت تر محصول شما را در بین رقیبان انتخاب کند.

3-3.jpg

جملات کوتاه تبلیغاتی

– نشان دادن برتری های برند:

نکات و ویژگی هایی که برند شما را نسبت به دیگر برندها برتر و متمایز می کند حتما باید توسط جمله کوتاه تبلیغاتی شما بیان شود.

– ایجاد حس مثبت درمخاطب برند:

استفاده از کلمات مثبت را حتما در جمله کوتاه تبلیغاتی خود در نظر بگیرید. این جملات برای جلب نظر مخاطب و ماندگاری در ذهن آنها بسیار مهم است و در زیبایی و روان بودن جمله تبلیغی شما نیز مؤثر است.

شما می توانید با جملات تبلیغاتی 50 برند بزرگ دنیا برای جمله کوتاه تبلیغاتی خود ایده بگیرید.

از جملات کوتاه تبلیغاتی برند بزرگ دنیا کمک بگیرید:

۱. نایک (Nike): فقط انجامش بده!

۲.مک دونالد (McDonald): من عاشقشم!

۳.آدیداس (adidas): غیر ممکن وجود نداره.

۴.دیزنی لند (disneyland): شادترین نقطه روی زمین

این جملات کوتاه تبلیغاتی همان طور که می بینید تمام موارد بالا را رعایت کرده اند و توانسته اند در ذهن مخاطبان خود تأثیر لازم را داشته باشند.

۵.ریبوک(reebok): من همانی هستم که هستم.

۶.فولکس واگن (folox wagon): کوچک فکر کنید.

۷.کی. اف. سی (KFC): غذای عالی

۸.مارک اند اسپنسر (marks and spencer): حق همیشه و کاملاً با مشتری است.

۹.پورشه (Porsche): جایگزینی نیست.

خوب است بدانید که انتخاب یک جمله کوتاه تبلیغاتی مناسب گامی بزرگ در برندسازی، روند تبلیغات شما چه به صورت تبلیغات اینترنتی و چه به صورت های دیگر به شمار می آید.

۱۰.آی بی ام (IBM): راه حلی برای سیاره هوشمند.

۱۱.سونی (SONY): باورش کن.

۱۲.آی مکس (IMAX): بزرگ فکر کن.

۱۳.دوپونت (dupont): معجزه دانش.

۱۴.انرگایزر (energizer): به مسیرت ادامه بده، ادامه بده، ادامه بده …

۱۵.پلی استیشن (Playstation): در دنیای خود زندگی کنید، در دنیای ما بازی کنید.

۱۶.دانکن دوناتس (Dunkin’ Donuts): آمریکا با دانکن اداره می‌شود

۱۷.کانن (Canon): آن چیزی که ما اعتقاد داریم را ببینید.

۱۸.نیکون (Nicon): در قلب تصویر

۱۹.کداک (Kodak): لحظاتت را به اشتراک بذار، زندگی ات را به اشتراک بذار.

۲۰.فدکس (Fedex): وقتی که هیچ فردایی نیست.

۲۱.وال مارت (Wallmart): پول بیشتری ذخیره کنید، زندگی بهتری داشته باشید.

۲۲.فورچن (Furtune): برای افرادی که تغییر را رقم خواهند زد.

۲۳.آستون مارتین (aston martin): قدرت، زیبایی و روح.

۲۴.کوکاکولا (Coca coal): درب قوطی را باز کن تا سرحال شی.

۲۵.ام اند ام (M&M): در دهانتان آب می شود، نه در دستانتان.

۲۶.ورایزن (Verizon): حالا صدامو می‌شنوی؟ خوبه.

۲۷.المپوس (olympus): دید شما آینده ی شماست.

۲۸.کلوین کالین (calvin klein): بین عشق و دیوانگی، وسواس است.

2-5.jpg

جملات کوتاه تبلیغاتی

۲۹.ودافون (vodafone): بیشتر از اکنون باشید.

۳۰.تگ هیور (heuer): موفقیت، یک بازی ذهنی است.

۳۱.جنرال الکتریک (General Electric): تخیل در کار

۳۲.صلیب سرخ (Red Cross): بزرگترین تراژدی بی تفاوتی است.

۳۳.یلو پیج (yellow pages): به انگشتانتان اجازه بدهید، راه بروند.

۳۴.تری ام (Terry M): نوآوری

۳۵.نوکیا (Nokia): ارتباط دادن مردم

۳۶.دیبیرز (debeers): الماس همیشگی است.

۳۷.نسکافه (nescafe): قهوه در بهترین حالت آن.

۳۸.هاینز (heinz): خوراک لوبیا یعنی خوراک لوبیای هاینز.

۳۹.تلویزیون اونیدا (Onida): حسرت همسایه ها، غرور مالک.

۴۰.لورئال قدیمی (Loreal): چون من ارزشش را دارم.

۴۱.لورئال جدید (Loreal): چون شما ارزشش را دارید.

۴۲.شرکت فناوری اینتل (Intel): درون اینتل.

۴۳.برگر کینگ (burger king): به شیوه خودتان درست کنید.

۴۴.جنرال الکتریک (Generl Electric): ما چیزهای خوبی در زندگی تان به ارمغان می‌آوریم.

۴۵. بانک HSBC : بانک محلی جهانی.

۴۶.صابون پیرس (Pears): آماده شوید تا به بانوی زیبایی تبدیل شوید.

۴۷.شکلات کیت کت (kitkat): استراحت کنید، کیت کت بخورید.

۴۸.دومستوس (domestos): میکروب ها را زنده نمی‌گذارد.

۴۹.شامپو هد اند شولدرز (Head&sholders): من اصلا نمی‌دانستم که شوره مو داری.

۵۰. دیزنی لند (disneyland): شادترین جای دنیا.

آیا تاکنون جمله تبلیغاتی خود را انتخاب کرده اید؟ شما در مورد نوشتن جمله کوتاه تبلیغاتی و تأثیر در برندسازی چه نظری دارید؟ نظرات و ایده های خود را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

برای نوشتن جمله کوتاه تبلیغاتی خود نیاز به همفکری و مشاوره دارید؟ اگر می خواهید با تولید محتوای عالی کسب و کار خود را رونق ببخشید پنتازوم برای همراهی و راهنمایی به شما آماده است. برای مشاوره با ما تماس بگیرید: 09223896531

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر