موضوعات وبسایت : تبلیغ
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تبلیغات کلیکی گوگل

نویسنده : سعید | زمان انتشار : 30 دی 1399 ساعت 18:50

تبلیغات کلیکی گوگل چیست؟

تبلیغات کلیکی گوگل به آگهی گفته می شود که به ازای کلیک مشتریان بر روی آن هزینه می پردازید. تبلیغات شما می تواند نوشته و یا عکسی باشد که در یکی از صفحات اینترنت قرار گرفته و با متن و یا طراحی جذابی که دارد مشتریان را ترغیب به کلیک می کند. پس از کلیک مشتریان بر روی تبلیغ، شما باید در سایت خود با سیاست ها و طراحی هایی که در سایت انجام داده اید، کلیک ها را تبدیل به مشتری و خرید کنید.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

در ایران، سایت های زیادی تبلیغات کلیکی ارایه می‌دهند. اساس کار همه آنها به یک صورت است.

سایت های کلیکی با چندین سایت معروف و غیر معروف به عنوان ناشر و یا تبلیغ گیرندگان قرارداد می بندند. سپس از مشتریان که به عنوان تبلیغ دهندگان از آنها نام برده می شود، سفارش کلیک دریافت می شود. آگهی تبلیغ دهندگان به صورت بنری بسته به زمینه کاری و موقعیت مکانی آنها در برخی از سایت های ناشرین قرار داده می‌شود. کاربران اینترنت در سایت های ناشرین، کمپین های تبلیغ دهندگان را مشاهده می کنند و در صورت ترغیب شدن روی آنها کلیک می‌کنند و به سایت تبلیغ دهندگان منتقل می‌شوند. با کلیک کردن کاربران بر روی تبلیغات هزینه ای از شارژ تبلیغ دهنده کسر می شود و این هزینه بین ناشر و سایت واسط تبلیغات کلیکی تقسیم می شود.

مزایای تبلیغ کلیکی گوگل نسبت به سایر روش های تبلیغاتی

تبلیغات کلیکی گوگل نسبت به سایر روش های تبلیغاتی از جمله بیلبوردهای تبلیغاتی، تبلیغات رادیویی تلویزیونی، تبلیغات محیطی، تبلیغات روزنامه و چاپی، پیامک های انبوه تبلیغاتی، پیام های انبوه تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی، تبلیغات بنری ثابت در سایت ها و ... مزایای زیادی دارد. چند مورد از آنها به صورت زیر است.

  • در تبلیغات کلیکی گوگل تا حد امکان سعی می شود، تبلیغات برای بازدید کنندگانی نمایش داده شود که احتمال خرید آنها برای محصول تبلیغ دهنده زیاد باشد.
  • در تبلیغ کلیکی بر خلاف بسیاری از تبلیغات دیگر که بدون در نظر گرفتن دیده شدن و یا نشدن تبلیغ هزینه دریافت میکنند، هزینه پرداختی شما به تعداد نمایش و دیده شدن تبلیغ شما وابسته است.
  • در کمپین های کلیکی گوگل شما برای نمایش آگهی در سایت ها هزینه پرداخت نمی کنید. هزینه زمانی از شما کسر می شود که بازدید کننده تبلیغ شما را پسندیده و روی تبلیغ شما کلیک کند و به سایت شما منتقل شود. در صورتی که سایت شما به خوبی چیدمان شده باشد و محصول شما شرایط رقابتی مناسبی داشته باشد احتمال خرید زیاد است و امکان جبران هزینه تبلیغاتی صورت گرفته وجود دارد.

تبصره: متاسفانه برخی از سایت های کلیکی ایرانی مورد سوم را رعایت نمی کنند و به ازای نمایش تبلیغ و نه کلیک از تبلیغ دهندگان هزینه می گیرند که بنابراین مزیت سوم برای آنها دیگر بی معنا می شود.

مقایسه تبلیغات کلیکی سایت های ایرانی با تبلیغات کلیکی گوگل ادز

تبلیغات کلیکی سایت های ایرانی در مقایسه با تبلیغاتی کلیکی گوگل ضعف های بسیاری دارند که ما آنها رو به صورت مفصل در مقاله تبلیغ در گوگل ادوردز یا سایت‌های کلیکی ایرانی؟ بررسی کرده ایم. به صورت خلاصه، چند مورد آز آنها به صورت زیر است.

  • تعداد نمایش دهندگان و یا ناشران بسیار محدود است.
  • سعی می شود تبلیغات تبلیغ دهندگان در سایت های نزدیک به زمینه کاری آنان نمایش داده شود. ولی سوالی که اینجا مطرح است تا چه حدی این امر بنابر تعداد محدود ناشران میسر است؟ در سایت های کلیکی تعداد دسته بندی ها برای کل سایت ها کمتر از 10 است. مثلا اگر قصد تبلیغ برای “آموزشگاه تعمیرات موبایل” دارید در سایت کلیکی می توانید هدفمندی موضوعی را روی سایت های آموزشی و علمی قرار دهید تا آگهی شما تنها در سایت هایی که با این دسته بندی ثبت شده اند نمایش داده شود و خوشحال باشید که تبلیغات شما هدفمند است! در گوگل ادوردز می توانید تعیین کنید که تبلیغ شما برای افرادی که عباراتی مانند “دوره تعمیرات موبایل” یا “آموزش تخصصی تعمیرات موبایل” را جستجو می کنند نمایش داده شود و حتی مشخص کنید که آگهی تان برای افرادی که به دنبال “کتاب تعمیرات موبایل” هستند نمایش داده نشود.
  • از آنجاییکه با هر کلیک کاربران به ناشر سود می رسد، با فرض اینکه سایت واسط درست کار می کند و تقلبی انجام نمی دهد، چه تضمینی وجود دارد که ناشر که صاحب سایت کوچکی است و برند و سابقه کاری برایش خیلی اهمیتی ندارد، تقلب نکند؟
  • فرض کنید تبلیغات شما در سایت مرتبط و بدون تقلب در حال نمایش است و کاربری هم به محصول شما علاقه نشان می دهد و روی تبلیغ شما کلیک میکند، آیا او در آن لحظه قصد خرید دارد؟ ممکن است به خرید محصول شما علاقه مند باشد و الان سایت شما را نگاه می کند و پسند می کند، چه تضمینی وجود دارد در اینده که واقعا قصد خرید داشت دوباره به سایت شما مراجعه کند؟
  • امکانات و تنظیمات سایت های تبلیغات کلیکی ایرانی در مقابل گوگل ادوردز بسیار ناچیز است. شما در ادوردز با دنیایی از امکانات مواجه هستید در صورتی که در سایت های ایرانی نهایتا و اگر درست کار کند بتوانید محدوده زمانی برای نمایش تبلیغ خود تعیین کنید. در ادوردز شما می توانید حتی سن، جنسیت، موقعیت مکانی دقیق، علاقه مندی ها و خیلی موارد دیگری که گوگل از طریق سرویس های خود از قبیل نقشه و جیمیل و ... از بازدیدکنندگان جمع آوری کرده است استفاده کنید و تبلیغات خود را برای بازدیدکنندگان بهتری نمایش دهید.
  • ادوردز آمار بسیار دقیقی از بازدیدکنندگان در اختیار شما قرار می دهد. کاربران از کدام منطقه با جستجوی چه کلماتی وارد سایت شما شده اند و پس از ورود چه مدت در سایت شما بوده اند و به چه صفحاتی از سایت شما رفته اند.
  • هزینه تبلیغات در سایت های کلیکی ایرانی به ازای هر کلیک بین 100 تا 600 تومان است، که تقریبا برای اینکه با دسته بندی موضوعی و منطقه ای که آنها تعریف کرده اند، تا حدی کلیک های مرتبط تر بگیرید، مبلغ هر کلیک شما به سقف آن نزدیکتر می شود. در تبلیغ کلیکی گوگل شما با هزینه 1 سنت در صورتی که رقیب زیادی نداشته باشید می‌توانید کلیک های کاملا مرتبط بگیرید. در صورتی که رقبای شما در ادوردز زیاد باشند، هزینه شما کمی بیشتر خوهد بود ولی باز می‌توانید با تبلیغات ارزان گوگل بیشترین سود ممکن را از کمپین خود ببرید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر