موضوعات وبسایت : تبلیغ
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تبلیغات گسترده چیست

تبلیغات گسترده چیست

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 09 دی 1400 ساعت 14:24

برای ثبت سفارش و دریافت اطلاعات بیشتر 
با شماره 09923140672
تماس بگیرید

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

تبلیغات گسترده چیست ؟ هر کسب‌وکاری برای موفقیت نیاز دارد که دیده شود پس برای رسیدن به این هدف باید روشی مناسب را برای تبلیغات انتخاب کنید. امروزه تبلیغات به نسبت گذشته بسیار تغییر کرده است و بیشتر تبلیغات از طریق اینترنت انجام می‌شود. مثلا در شبکه اجتماعی تلگرام تبلیغات در کانال تلگرام یکی از روش های مرسوم و پربازده است. یکی از روش‌هایی که در حال حاضر برای تبلیغات بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، تبلیغات گسترده یا انبوه است که از طریق تبلیغات در کانال‌های تلگرامی انجام می‌شود. با ما همراه باشید تا با اصطلاحات در تبلیغات گسترده  بیشتر آشنا شوید و همچنین بدانید تبلیغات گسترده چیست.

تبلیغات گسترده چیست

در روش تبلیغات گسترده یا انبوه، تبلیغ هر نوع کسب‌وکاری در چندین کانال تلگرامی که بازدیدکننده زیادی دارند درج می‌شود. حال شما به‌عنوان درخواست‌کننده می‌توانید انتخاب نمایید که پست شما در آخرین پست باشد یا یک پست آزاد و درنهایت با توجه به تعداد بازدیدی که از پست تبلیغاتی ( بهتر است برای تبلیغاتتان از طراحی پست گرافیکی استفاده کنید تا تبلیغاتتان بیشتر دیده شود ) شما صورت می‌گیرد باید مبلغی را پرداخت نمایید. این تبلیغات از جمله تبلیغات به‌صرفه است زیرا اگر فرد بخواهد به ‌صورت کامل کانال پربازدیدی را برای مدتی رزرو نماید باید هزینه بسیار زیادی را پرداخت کند؛ اما با استفاده از این روش می‌تواند تبلیغات گسترده را در همان کانال با یک سوم قیمت انجام دهد.

یکی از نکات مهم در تبلیغات گسترده این است که فرد می‌تواند به‌راحتی انتخاب نماید که تبلیغات در چه کانال‌هایی باشد، کانال‌های مرتبط و یا کانال‌هایی مانند کانال‌های سرگرمی که بازدیدکننده زیاد دارد. معمولاً کانال‌ها با توجه به فعالیتی که دارند، دسته‌بندی می‌شوند پس طبیعتاً هر کانال با توجه به موضوعی که دارد مخاطبین خاص خودش را دارد. معمولاً موضوعات کانال‌ها شامل هنر و ادبیات، فناوری، علمی، اطلاعات عمومی، اپلیکیشن، اجتماعی و سیاسی، مذهبی، خبری، شعر، تکست، زناشویی، پزشکی و سلامت، ورزشی و تناسب‌اندام، خانواده، طنز و سرگرمی، داستان، فیلم و موزیک، فرهنگی، تاریخی، زبان خارجه، گردشگری و … است. باید به این نکته توجه داشت که هرکدام از این کانال‌ها مخاطبینی دارند که به همین موضوعات علاقمند هستند.

روش انجام تبلیغات گسترده یا انبوه

همان‌طور که در بخش اول مقاله تبلیغات گسترده چیست اشاره کردیم، معمولاً تبلیغات گسترده در تلگرام انجام می‌شود. تلگرام فعالیت خود را از سال 2013 آغاز کرد و در حال حاضر حدود 200 میلیون کاربر فعال دارد که از این تعداد حدود 40 میلیون از کاربران آن ایرانی هستند به همین دلیل هر کسب‌وکار ایرانی می‌توانید از این طریق یک تبلیغ به‌صرفه و مناسب را برای کسب‌وکار خود انجام دهد. روش تبلیغات گسترده در تلگرام به این صورت است که در گام نخست فرد باید بنر و یا همان پستی را که می‌خواهد منتشر شود را سفارش دهد و بعد از طراحی، در صورت تأیید شدن به مدیر تبلیغات تحویل دهد. در مرحله بعد باید با توجه به تعرفه‌های مختلفی که وجود دارد، طرح موردنظر خود را انتخاب نماید. شاید برایتان سوال باشد که چگونه می‌توانید برای کانال خود در تلگرام، سفارش تبلیغ بگیرید. لازم به ذکر است که بسیاری از اینگونه کانال ها اقدام به خرید ممبر پروکسی ارزان می‌کنند تا بتوانند به کمک بازدید کنندگانی که دارند، تبلیغات بگیرند و درامد زایی اتفاق بیوفتد.

مزایای تبلیغات گسترده

تبلیغات گسترده دارای مزیت‌های زیادی است. این مزایا عبارت‌اند از:

  • شما هیچ‌گاه مبلغی را برای تبلیغی که دیده نمی‌شود، پرداخت نخواهید کرد و تبلیغات هدفمند خود را با یک ویو واقعی منتشر می‌کنید.
  • افرادی که در تبلیغات گسترده فعالیت دارند موظف هستند که یک گزارش کامل از بازدیدها را در اختیار مشتری قرار دهند.
  • می‌توانید تبلیغات خود را در کانال‌های مرتبط انجام دهید تا تبلیغی که انجام می‌دهید در معرض دید مخاطبین علاقمند به کسب‌وکار شما قرار بگیرد.
  • تبلیغات گسترده به نسبت تبلیغات دیگر هزینه کمتری دارد.

اصطلاحات در تبلیغات گسترده

در هنگام سفارش تبلیغات بهتر است با اصطلاحات در تبلیغات گسترده بیشتر آشنا شوید. در ادامه مقاله تبلیغات گسترده چیست، تعدادی از اصطلاحت رایج در تبلیغات انبوه را به شما توضیح خواهیم داد.

1-بنر

 به پست‌هایی که به همراه متن دارای یک عکس یا ویدیو نیز هستند، بنر گفته می‌شود. بنر باید به‌ صورت دقیق و توسط افراد خبره طراحی شود تا از طریق هر وسیله ارتباطی مانند تبلت و گوشی همراه نیز قابل‌مشاهده باشد. همچنین باید یک سری نکات مانند جذاب بودن در بنرها لحاظ شود تا مخاطب با آن ارتباط برقرار کند. به‌عنوان‌مثال استفاده از رنگ‌های شارپ معمولاً بازخورد بهتری دارد. در عین حال پیشنهاد می‌شود برای بهتر دیده شدن تبلیغاتتان اقدام به خرید بازدید پست اینستاگرام کنید. اگر تبلیغات شما اصولی و جذب کننده باشد، قطعا مشتریان زیادی را جذب می‌کنید.

2-ریپ

 به متن‌های بدون تصویر و ویدئو ریپ گفته می‌شود. در این تبلیغات بیشترین تمرکز بر روی متن است تا بتواند مخاطب را جذب کند.

3-دان

 اصطلاح دان به ادمین‌های تلگرامی در گروه‌های تبلیغاتی گفته می‌شود که می‌تواند در تبلیغات گسترده تلگرام شرکت نماید.

4-ریشات

 بعد از اتمام زمان تبلیغ، ادمین تلگرام باید تبلیغ را از قسمت بالاتر کانال حذف و در آخر کانال فوروارد کند که به این عمل ریشات گفته می‌شود.

5-شات

 بعدازاینکه مدت‌زمان تبلیغ تمام شد، ادمین کانال تلگرام از پست تبلیغاتی که در هر گروهی قرار داده است اسکرین شات می‌گیرد و به گروهایی که برای همین امر ساخته ‌شده‌اند می‌فرستد.

چه افرادی تبلیغات گسترده را انجام می‌دهند؟

شاید در نگاه اول تبلیغات گسترده ساده به نظر بیاید اما اگر بخواهید کار را به یک گروه خبره بسپارید، باید بدانید که تبلیغات گسترده را تنها یک فرد انجام نمی‌دهد بلکه این تبلیغات زیر نظر تیم‌های خبره انجام می‌شود که این تیم‌ها عبارت‌اند از:

1-تیم پشتیبانی

 این تیم وظیفه دارد که با مشتری ارتباط برقرار کند و نظر او را در مورد نوع تبلیغ و چگونگی تبلیغ جویا شود.

2-تیم اجرا

تیم اجرا وظیفه دارد طبق سفارش‌هایی که مشتری داده است، بهترین طرح را اجرا نماید.

3-تیم نظارت

 این تیم در زمان تبلیغات گسترده کانال‌های دان شده را بررسی می‌کند تا هیچ‌گونه تخلفی در آن‌ها انجام نشود. همچنین تیم نظارت وظیفه دارد، کانال‌هایی که بازدیدکننده تقلبی دارند را از لیست خود حذف نماید.

4-تیم گزارش دهی

این تیم باید شات‌هایی که در گروه‌های شات انجام می‌شود را جمع‌آوری کند و بعد از بررسی‌های دقیق و مطمئن شدن از صحت آن‌ها یک گزارش دقیق را به مشتری ارائه دهد.

5-تیم حسابداری

 وظیفه تیم حسابداری به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول برای رسیدگی به امور مالی مشتری است که باید طبق بازدیدهای انجام‌شده مبلغ تبلیغ محاسبه شود و بخش دوم رسیدگی به امور مالی مربوط به ادمین کانال‌ها است که باید مبلغی را برای هر تبلیغ واریز نماید. بعضی از خدمات دهنده تبلیغات، کانال هایی را استفاده می‌کنند که اقدام به خرید ممبر فیک تلگرام که قطعا بازده بسیار کمی دارند.

انواع پست‌ها در تبلیغات گسترده

بعدازاینکه نوع تبلیغ مورد نظر خود را که همان بنر و یا ریپ است انتخاب کردید، باید مشخص نماید که قصد دارید پست شما از چه روشی منتشر شود. در ادامه به انواع پست‌ها در تبلیغات گسترده می‌پردازیم.

1-پست آخر

در تبلیغات گسترده پست آخر یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی است. در این روش برای یک مدت‌زمان مشخص، پست تبلیغاتی در بخش آخرین پست تلگرامی قرار می‌گیرد. معمولاً مدت‌زمان قرار دادن این پست‌ها بین ساعت 10 شب تا 10 صبح است. به دلیل اینکه این پست‌ها نسبت به پست‌های دیگر بازدید بیشتری دارند، هزینه آن‌ها نیز نسبت به سایر روش‌ها بیشتر است. البته باید در نظر داشته باشید که پارامترهای زیادی مانند مرتبط بودن پست با موضوع کانال و جذاب بودن بنر یا ریپ در افزایش بازدید پست‌ها تأثیرگذار است. بعضی مواقع کانال ها، گروه هایی را برای کانال خود ایجاد می‌کنند تا در آنها هم بتوانند سفارش تبلیغ بگیرند. برای این امر، آنها در ابتدای کار برای بالا بردن اعتبار کانال دست به خرید ممبر گروه تلگرام میزنند.

2-پست ویژه

 پست ویژه به این صورت است که جایگاه آن از قبل مشخص می‌شود به‌عنوان‌مثال پنجمین پست، به تبلیغ کسب‌وکار شما تعلق خواهد داشت و مخاطب می‌تواند در بین تبلیغات دیگر تبلیغ شما را نیز مشاهده نماید؛ البته برای اینکه این پست به‌صورت ویژه منتشر شود از پست‌هایی با درجه پایین‌تر استفاده می‌شود که مخاطب توجه ویژه‌ای به این پست داشته باشد.

3-پست آزاد

همان‌طور که از نام آن مشخص است، این پست به‌ صورت آزاد در هر زمان و هر قسمتی از کانال قرار می‌گیرد. به همین دلیل به نسبت دو روش قبلی قیمت ارزان‌تری دارد.

نتیجه‌گیری

تبلیغات گسترده چیست ، این اولین سؤالی است که زمانی که با روش تبلیغات به‌صورت گسترده مواجه می‌شوید در ذهن شما نقش می‌بندد. این روش تبلیغاتی به این صورت است که بعد از سفارش تبلیغات شبکه اجتماعی تلگرام ادمین تبلیغ را در چندین کانال پربازدید به‌صورت هم‌زمان قرار می‌دهد و سپس با توجه به تعداد بازدید از تبلیغ هزینه را پرداخت نمایید.

برای ثبت سفارش و دریافت اطلاعات بیشتر 
با شماره 09923140672
تماس بگیرید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر