موضوعات وبسایت : تبلیغ
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

اموزش کار با گوگل

اموزش کار با گوگل

نویسنده : محمد پارسایی | زمان انتشار : 20 دی 1399 ساعت 17:38

1 FVGOG9610-svg.svg

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

آموزش Google Forms برای ایجاد انواع فرم و پرسشنامه آنلاین

امروزه با افزایش استفاده کاربران از محیط اینترنت، بسیاری از امور، با استفاده از ابزار های آنلاین انجام می شوند تا علاوه بر تسهیل امور و کمک به سریع تر انجام شدن این امور، به کاربران نیز کمک شود تا بتوانند بدون نیاز به پیمودن مسافت و یا صرف زمان زیاد در کوتاه ترین زمان ممکن، این کار را انجام دهند. از جمله اموری که استفاده از اینترنت و همینطور ابزارهای آنلاین، کمک بسیار زیادی در انجام آن کرده است، تهیه و ایجاد فرم های نظرسنجی و ارتباطی است که به منظور آماده سازی این فرم ها، می توان از ابزار Google Forms که توسط شرکت گوگل ارائه شده است، استفاده کرد.

مدرس: مهندس سید رضا هاشمیان مدت زمان آموزش: ۵۶ دقیقه

یادگیری را شروع کنید 2 FVACW9506-svg.svg

آموزش روش صحیح جستجو در گوگل

با توجه به انبوه اطلاعات در فضای وب، یافتن اطلاعات و مقالات مورد نیاز یک فرد، کار ساده و راحتی نخواهد بود مگر اینکه بتواند با مهارت و دانش کافی به سایت های مورد نظرش دست پیدا کند. گوگل امکانات مختلفی را در اختیار کاربران خویش قرار داده است، تا افراد بتوانند به سرعت به مطالب مورد نظر خود برسند.

مدرس: ساناز رهروانی مدت زمان آموزش: ۳۰ دقیقه

یادگیری را شروع کنید 3 FVACW97061-svg.svg

آموزش گوگل کلاس روم (Google Classroom) – مدیریت کلاس مجازی

در سرویس کلاس روم گوگل (Google Classroom)، مدرسان توانایی تشکیل کلاس های مجازی و اضافه کردن دانشجویان به این کلاس ها را دارند که باعث ایجاد تعامل مناسب میان آن ها می شود. هر دانشجو یک پوشه مخصوص درون گوگل درایو خواهد داشت که شامل تکالیف و فایل های مربوط به کلاس هر شخص است و مدرسین نیز می توانند به تکالیف دانشجویان نمره دهی کنند و توضیحات مورد نظرشان را در قالب کامنت به آن ها ارائه دهند. در این فرادرس، توانایی وارد شدن به این سرویس و نحوه استفاده از امکانات آن را می آموزیم.

مدرس: مهندس محمد نسیمی فر مدت زمان آموزش: ۱ ساعت و ۶ دقیقه

یادگیری را شروع کنید 4 FVGOG9902-svg.svg

آموزش کار با تقویم گوگل

همان طور که می دانیم شرکت گوگل امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار داده است که یکی از این موارد، تقویم گوگل است. از طریق نرم افزار تحت وب تقویم گوگل و همچنین نرم افزار موبایل آن ما می توانیم در یک فضای دیجیتال تمام برنامه های پیش روی خود را ثبت کنیم و همیشه همراه خود داشته باشیم و همین طور با استفاده از اعلان های تقویم گوگل، تمام رویدادها در زمان تعیین شده آن به ما اطلاع رسانی می شود که باعث جلوگیری از فراموشی آن ها می گردد. از امکانات دیگر تقویم گوگل می توان به اشتراک گذاری تقویم با دیگران، تنظیم وقت قرار، دعوت دیگران به رویداد ثبت شده و… اشاره کرد. پس می توان گفت با استفاده از تقویم گوگل می توانیم روز و هفته خود را به آسانی مدیریت کنیم.

مدرس: مهندس نیوشا کوهستانیان مدت زمان آموزش: ۱ ساعت و ۳۷ دقیقه

یادگیری را شروع کنید 5 FVACW96122-svg.svg

آموزش Google Drive برای ذخیره فایل ها در فضای ابری

احتمالا برای اکثر افراد، موقعیتی پیش آمده است که به دلایل مختلفی مانند: خرابی هارد دیسک، گم کردن فلش، ویروس های کامپیوتری و …، فایل های مهمی را از دست داده اند. بهترین راه حل برای جلوگیری از این موضوع، ذخیره فایل های مهم در فضای ابری می باشد. دو سرویس بسیار کاربردی و معروف در این زمینه Google Drive و Microsoft OneDrive می باشند که می توان هر  کدام از آن ها و یا هر دو را به طور همزمان برای این امر به کار گرفت.

مدرس: مهندس محمد نسیمی فر مدت زمان آموزش: ۱ ساعت و ۱۲ دقیقه

یادگیری را شروع کنید 6 FVGOG9702-svg.svg

آموزش Google Sites برای طراحی وب سایت

از طریق Google Sites شما می توانید به سرعت و در ساده ترین حالت ممکن یک وب سایت زیبا و کاربردی طراحی کنید. معمولا کاربرد استفاده از این سرویس برای طراحی وب سایت هایی با کاربرد کار گروهی و همکاری جمعی است که به همین دلیل برای فضاهایی مانند: دانشگاه و پروژه های گروهی، بسیار مناسب می باشد، چرا که در این وب سایت، افراد می توانند به تبادل اطلاعات و به اشتراک گذاری فایل ها بپردازند. در این فرادرس امکانات Google Sites را بررسی می کنیم و نحوه ایجاد یک وب سایت از طریق این سرویس را آموزش می دهیم.

مدرس: مهندس محمد نسیمی فر مدت زمان آموزش: ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه

یادگیری را شروع کنید 7 FVWEB9610-svg.svg

آموزش Google Sheets (گوگل شیت)

به منظور مدیریت صفحات گسترده، تاکنون نرم افزارهای فراوانی ارائه شده اند که از جمله آن ها می توان به: Excel ,SPSS و LibreOffice Calc اشاره کرد. همچنین، با توجه به استفاده روز افزون از اینترنت، شرکت گوگل نیز، نرم افزار تحت وبی با نام Google Spreadsheets ارائه کرده است. نرم افزار Google Spreadsheets به منظور مدیریت صفحات گسترده، ایجاد و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. همچنین، این نرم افزار، دارای اپلیکیشن موبایل می باشد که کاربران از طریق این اپلیکیشن به فایل های خود دسترسی داشته و تغییرات و نظارت خود را بر روی فایل ها داشته باشند. از طریق اینترنت و با مراجعه به آدرس اصلی Google Spreadsheets می توانید به فایل های خود دسترسی داشته باشید.

مدرس: مهندس سید رضا هاشمیان مدت زمان آموزش: ۲ ساعت و ۲۴ دقیقه

یادگیری را شروع کنید 8 FVGOG97081-svg.svg

آموزش Google Data Studio برای آنالیز داده ها و گزارش دهی

ابزار Google Data Studio (گوگل دیتا استودیو) به کارشناسان کمک می کند گزارش های دلخواه خود را در منابع مختلفی از داده مانند گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و یا داده های دیگر ایجاد کرده و مورد استفاده قرار دهند و علاوه بر این دارای امکانات مختلفی مانند: شخصی سازی گزارش، افزودن المان های نمایشی مختلف و به اشتراک گذاری گزارش ها با افراد مختلف و با سطوح دسترسی متفاوت می باشد. در این فرادرس، به آموزش نحوه کار با ابزار Google Data Studio می پردازدیم که در آن چگونگی ایجاد گزارش جدید و اتصال آن به سیستم را مورد بررسی قرار داده و همچنین پس از افزودن المان های مختلف به گزارش، نتیجه ایجاد آن را مورد مشاهده و بررسی قرار می دهیم.

مدرس: مهندس سید رضا هاشمیان مدت زمان آموزش: ۳۳ دقیقه

یادگیری را شروع کنید 9 FVGOG9606-svg.svg

آموزش Google Docs (گوگل داک) - کار با فایل متنی آنلاین

نرم افزار گوگل داک (Google Docs)، از محصولات ارائه شده توسط شرکت گوگل می باشد که به کاربر کمک می کند، تا فایل های خود را در حساب کاربری سرویس Gmail خود ایجاد، ویرایش و ذخیره کند. این ابزار، با توجه به آنلاین بودن، سطوح دسترسی مناسبی را به منظور تأمین امنیت فایل ها ایجاد می کند. همین طور، شما می توانید فایل های خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و آن ها را ویرایش و مدیریت کنید. در این دوره آموزشی ما با این ابزار کاربردی آشنا خواهیم شد.

مدرس: مهندس سید رضا هاشمیان مدت زمان آموزش: ۱ ساعت و ۶ دقیقه

یادگیری را شروع کنید

موضوعات آموزشی مرتبط

به همراه دهها آموزش دیگر مرتبط با مجموعه آموزش استفاده از سرویس‌ های Google (گوگل)

برای مشاهده آموزش‌های مرتبط دیگر، در میان بیش از ١۲ هزار ساعت آموزش منتشر شده در فرادرس، جستجو کنید...

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر