موضوعات وبسایت : تبلیغ
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

هزینه بنر تبلیغاتی

نویسنده : نازنین رحمانی | زمان انتشار : 21 دی 1399 ساعت 11:30

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

چاپ بنر

چاپ بنر را می توان پرکاربرد ترین نوع تبلیغات و اطلاع رسانی محیطی عنوان نمود. علت استفاده زیاد از چاپ بنر قیمت ارزان تر آن نسبت به سایر محصولات مشابه چاپی می باشد. از چاپ بنر بیشتر در خارج از محیط های بسته استفاده می شود (outdoor). چاپ بنر ضد آب می باشد ولی از نظر ماندگاری در برابر نور خورشید بستگی به کیفیت چاپ بنر (مرکب) و جنس خود سفره بنر دارد. بنر خام دارای سایز های 100، 150 ، 200، 250، 300 و 500 سانتی متر می باشد. بهتر است بخاطر اینکه پرت کار نداشته باشید یکی از سایز های فوق را برای چاپ بنر خود انتخاب نمایید.

جنس بنر خام دارای 2 نوع چینی و کره ای می باشد. گراماژ بنر بین 8 انس تا 13 انس می باشد. تفاوت چاپ روی بنر چینی و کره ای در ماندگاری و تثبیت رنگ ها می باشد. در صورتی که می خواهید از چاپ بنر در جایی استفاده نمایید که پشت آن نور قرار دارد توصیه می شود که بجای چاپ بنر از چاپ فلکسی استفاده نمایید.

راه های نصب بنر :

پانچ  کردن با فاصله های مشخص، که غالباً با فاصله های از 50 تا 150 سانتی متر می باشد. ولد کردن بنر، یعنی بنربه اندازه یه لوله داربست برگردانده می شود و دوخته می شود تا داخل لوله داربست برود.

چاپ دیجیتال بنر

 بنر (Banner) در لغت به معنی پرچم و درفش می باشد.

مفهوم عمومی چاپ بنر:

 چاپ بنر به علت قیمت ارزان آن از پرکاربرد ترین نوع تبلیغات و اطلاع رسانی محسوب می شوند. از چاپ بنر بیشتر در فضاهای داخلی و محیط های بسته استفاده می شود و دلیل اینکه چاپ بنر با وجود ضد آب بودن در محیط های خارجی قرار نمی گیرد این است که در تولید چاپ بنر از هیچ روکشی استفاده نمی شود، بنابراین فاقد مقاومت لازم برای جلوگیری از پارگی و آسیب پذیری می باشد. همچنین با توجه به نداشتن روکش، جوهر آن در مجاورت با شرایط آب و هوایی مانند آفتاب و اسید باران دچار رنگ پریدگی خواهد شد. در چنین شرایطی که تابش آفتاب وجود دارد، پیشنهاد می شود تا از چاپ فلکسی استفاده شود، زیرا دارای دوام بیشتری در این شرایط هستند. فقط در مدت کوتاه و موقت می توانیم از چاپ بنر در محیط بیرون استفاده کنیم و پس از آن بنر غیر قابل مصرف خواهد بود.(حداکثر یکسال – البته با توجه به شرایط آب و هوایی متغییر می باشد)
 همچنین اگر انتظار کیفیت بالا داریم و بیننده ها بنر را از فاصله نزدیک مشاهده می کنند، بهتر است از فلکسی استفاده شود، چون دارای کیفیت بیشتری هستند.

قیمت چاپ بنر

 چاپ بنر: در چاپ بنر برای شما ابتدا طرح تصویر بنر توسط طراحان مسلط به نکات گرافیکی در کامپیوتر طراحی شده و در مرحله بعد با استفاده از دستگاه چاپ بنر در ابعاد بزرگ چاپ می شود. از آن جایی که مانند بنرهای دیجیتالی نمی توان آنها را برای جلب توجه بیننده متحرک، فلشی و گردان طراحی کرد، بنابراین با کمک رنگ بندی و طراحی خوبی که باید انجام شود، می تواند روی بیننده تاثیر بگذارد.

  در رنگ بندی تصویری که طراحی می شود، در عین سادگی معمولاً از رنگ های تند و رنگی مانند قرمز، آبی، زرد و سبز استفاده می کنیم. خشک شدن تصاویری که بیشتر از رنگ های تیره مخصوصاً مشکی در آن استفاده شده، زمان بیشتری صرف می کند، تا تصاویری که از رنگ های روشن تشکیل شده اند.
 محتوا و متن های که در طرح بنر استفاده می کنیم، نباید جملات طولانی باشند، و بیشتر باید نهایتاً از 20 کلمه و ازعبارات کوتاه و تاثیرگذار که مفهوم را به خوبی برساند استفاده کنیم. علاوه بر این تصویر بنر باید شامل اطلاعات، نام، راه های ارتباطی و لوگوی شرکت باشد. استفاده از فونت مناسب و تصاویر با کیفیت و مرتبط به میزان اثربخشی کمک می نماید.

چاپ بنر فوری

 بنر خام دارای اندازه هایی با 100، 150، 200، 250، 300 و 500 متری هستند و برای اینکه پرت کار نداشته یاشید، بهتر است یکی از سایزهای فوق را انتخاب کنید که مناسب کاربرد مورد نظر شما باشد. حداکثر سایز چاپ بنر در عرض 5 متر و طول 50 متر امکان پذیر است. مقدار گرماژ بنر بین 8 انس تا 13 انس هستند، که معمولاً در چاپ بنر از 10 انس استفاده می شود. در دو متریال کره ای و چینی در بازار عرضه می گردد، که در نوع کره ای آن ماندگاری و تثبیت رنگ ها بیشتر است.

نصب چاپ بنر به دو صورت پانچ و داربست صورت می گیرد. پانچ ها در فواصل 100 یا 150 سانتی متری می باشد. بعد از آن ولد کردن بنر انجام می شود، که بنر به اندازه یک لوله داربست برگردانده و دوخته می شود تا داخل لوله داربست برود.

tarahi.jpg?1562062755094

کاربرد چاپ بنر:

جایگزین مناسب برای پارچه ها و دست نوشته های قدیمی که برای پیام های خوش آمد گویی زوار و یا تبریک و تسلیت استفاده می شد.

تبلیغات و اطلاع رسانی در فروشگاه های زنجیره ای، مراکز تجاری و...

اطلاع رسانی و تبلیغ در محیط های عمومی و پر رفت و آمد

مزایای چاپ بنر:

امکان چاپ در ابعاد: عرض 5 متر و طول 50 متر

ارزان قیمت و مرغوم به صرفه

استفاده در فضاهای داخلی و خارجی

امکان رساندن پیام نوشتاری شما به سادگی

معایب چاپ بنر:

عدم امکان استفاده در فضاهای خارجی به مدت طولانی

مقاومت کم در برابر آفتاب، باران، گرما، صدمات احتمالی مانند پارگی و رنگ پریدگی

کیفیت پایین از فاصله نزدیک

تفاوت چاپ دیجیتال بنر و چاپ دیجیتال پلات:

چاپ پلات و چاپ بنر هر دو جز چاپ های عریض دیجیتال، با گرماژ 8 انس تا 13 انس، محسوب می شوند، با این تفاوت که:

پلات جز دستگاه های چاپی فضای داخلی (Indoor)، اما چاپ بنر در گروه چاپ خارجی (Outdoor) قرار می گیرد.

کیفیت بهتر چاپ پلات نسبت به چاپ بنر

عرض چاپ بنر را می توان تا 320 سانتی متر در نظر گرفت، اما در پلات نهایت تا 150 سانتی متر امکانش هست.

طول چلپ بنر نا محدود است اما در پلات تنها می تواند تا 250 سانتی متر باشد.

سرعت چاپ پلات حدوداً 3 برابر چاپ بنر است.

سرعت خشک شدن جوهر روی پلات بالاتر از بنر است.

هزینه چاپ بنر پایین تر می باشد.

دوام و طول عمر بنر دربیشتر هست.

چاپ بنر باید در فواصل دور نصب شود اما چاپ پلات را به دلیل کیفیت بالا می توان در فاصله نزدیک قرار داد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر