موضوعات وبسایت : تبلیغ
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

متن تبلیغات دندانپزشکی

نویسنده : رضا قربانی | زمان انتشار : 24 بهمن 1400 ساعت 15:02

چرا شبکه‌های اجتماعی؟

این مطلب را با یک سوال آغاز می‌کنیم. آیا تبلیغات دندانپزشکی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند موثر باشد؟ جواب مثبت است! آمارهای بالا و میلیاردی کاربران اینستاگرام و فیسبوک در دنیا، این پیام را به ما می‌دهند که بله، شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین بسترها برای انواع تبلیغات هستند. تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است و افرادی که قصد دارند در این دنیای پیشرفته موفق شوند باید با تکنولوژی همگام باشند. شبکه‌های اجتماعی یکی از مواردی است که در اثر پیشرفت تکنولوژی به وجود آمد و به سرعت راه خود را در همه خانه‌ها پیدا کرد. رواج استفاده از شبکه‌های اجتماعی و امکان استفاده بسیار راحت از آن‌ها باعث شده است که این شبکه‌ها به بستری بسیار مناسب جهت تبلیغات تبدیل شوند. علاوه بر آن تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام (به جز در موارد خاص) رایگان است و فروشنده و مشتری امکان ارتباط با هم را دارند که امتیاز مهمی به حساب می‌آید.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی


مشتریان هدف مطب‌های دندانپزشکی چه کسانی هستند؟

عموم مردم جامعه، مشتریان یا همان بیماران خدمات دندانپزشکی هستند. چون که نادیده گرفتن مشکلات دندان برای همه مشکل بوده و فرد از هر قشری که باشد چاره‌ای جز درمان ندارد.

02%2C%20Webkade.jpg

در این میان اما جوانان بیشتر به مطب‌های دندانپزشکی مراجعه می‌کنند، زیرا علاوه بر سلامت دندان، به زیبایی آن نیز اهمیت می‌دهند. مثلا خیلی از جوانان بدون داشتن هیچ‌گونه مشکلی از لحاظ سلامت دندان به دندانپزشکان مراجعه می‌کنند تا دندان‌های خود را با روش‌های مختلف سفید کنند و یا ارتودنسی انجام دهند.


شبکه‌های اجتماعی راهی مناسب برای بازاریابی خدمات دندانپزشکی

اینستاگرام یا فیسبوک؟ مسئله این است!

از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغات دندانپزشکی می‌‌توان به اینستاگرام اشاره کرد. در سال 2019 تعداد کاربران اینستاگرام ١ میلیارد نفر اعلام شد که ٥٠٠ میلیون از کاربران اینستاگرام به صورت روزانه از این شبکه استفاده کرده و حتی اگر تعداد بسیار کمی از آن‌ها تبلیغات شما را ببینند باز هم سود زیادی برای شما به دنبال خواهد شد.

03%2C%20Webkade.png

فیسبوک نیز شبکه اجتماعی مهمی برای تبلیغات دندانپزشکی به شمار می‌آید و حدود ٢٫٤ میلیارد نفر در دنیا در این شبکه اجتماعی عضویت دارند. اما اینستاگرام دو مزیت عمده نسبت به فیسبوک دارد. یکی از مزایای اینستاگرام این است که کاملا عکس محور است و برای درج تصاویر دندانپزشکی و دندانهای ترمیم‌شده امکانات بهتری دارد و دومین مزیت این است که اینستاگرام در رتبه نخست از لحاظ درگیر کردن مخاطب قرار دارد.
همچنین همانطور که قبلا به آن اشاره شد عمده بیماران، جوانان هستند و در اینستاگرام نیز جوانان حضور بسیار پررنگی دارند. همین مسئله باعث افزایش بازدهی و جذب مشتریان بیشتر در صورت تبلیغ در اینستاگرام خواهد شد. لازم به ذکر است که اگر تبلیغات دندانپزشکان در اینستاگرام با استراتژی صحیح انجام شود می‌تواند برای مطب مورد تبلیغ محبوبیت خوبی هم ایجاد کند.

نکات کلیدی برای تبلیغات دندانپزشکی در شبکه های اجتماعی

انتخاب نام مناسب و برندسازی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای تبلیغات دندانپزشکی در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و فیسبوک باید مورد توجه قرار بگیرد، ایجاد شخصیت مجازی است. دندانپزشکان باید اقدام به برندسازی کرده و با انتخاب یک اسم مناسب، به برندی آشنا برای مخاطبان تبدیل شوند.

آنالیز رقبا

علاوه بر آن برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی باید یک استراتژی را دنبال کرده و همچنین استراتژی‌های رقبا را نیز آنالیز کنید. مثلا بررسی کنید که پست‌های رقبا با چه موضوعاتی بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار گرفته‌اند و در مقابل چه موضوعاتی با استقبال کمی مواجه شده‌اند. البته آنالیز رقبا به معنای کپی‌برداری از آن‌ها نیست، زیرا کپی‌برداری همیشه باعث می‌شود شما تبدیل به نسخه درجه دو از دیگران شوید و هویت مستقلی نداشته باشید.

رفتار مودبانه

مورد مهم دیگر این است که سعی کنید حتی در صورت بروز بحث هم با مخاطبان به صورت مودبانه صحبت کنید. در صورت برخورد بد با مخاطب سایر افراد دیدی منفی نسبت به شما پیدا خواهند کرد و حس صمیمت‌شان را از دست می‌دهند. توجه به این نکته بسیار ضروری است.

نکات تبلیغات دندانپزشکی در اینستاگرام

  •  یکی از نکات مهم استفاده از ویدیو در اینستاگرام است. آمار نشان داده است کاربران تمایل زیادی به تماشای ویدیو در اینستاگرام دارند؛ شما می‌توانید با تهیه ویدیوهای جذاب و ترند روز، در زمینه خدمات دندانپزشکی بازدید صفحه خود را افزایش دهید.
     
  • سعی کنید عکس‌هایی که در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید بیشترین کیفیت ممکن را داشته باشند. از آنجایی که بیشترین تمرکز اینستاگرام روی تصاویر است نه متون، کاربران بیشتر جذب تصاویر خواهند شد. در این میان تصاویری پرطرفدارتر هستند که کیفیت و جذابیت بیشتری داشته باشند.
     
  • از هشتگ مناسب استفاده کنید. هشتگ‌های پربازید مرتبط با خدمات دندانپزشکی را شناسایی کرده و در زیر پست‌های مرتبط خود از آن‌ها استفاده کنید.

05%2C%20Webkade.jpg.png

  • در صفحه هوم اینستاگرام معمولا کپشن‌ها به صورت کوتاه نمایش داده می‌شوند تا تنها در صورتی که کاربر تمایل داشت، ادامه آن را بخواند. بنابراین سعی کنید جمله اول کپشن‌تان را با خلاقیت هرچه تمام‌تر بنویسد.
     
  • با راه‌اندازی کمپین به مخاطبان خود این حس را القا می‌کنید که از سایرین متفاوت هستید. برای مثال می‌توانید از هشتگ‌هایی مثل «سفید دندان» استفاده کنید و مطالبی در مورد مراقبت از دندان بنویسید.
     
  • با راه‌اندازی مسابقات مختلف و درخواست برای تگ کردن از مخاطبان، بازدید صفحه خود را بالاتر برده و از این طریق مشتریان بالقوه را افزایش دهید.
     
  • سعی کنید کپشن را جوری بنویسید که با عکس ارتباط معنایی داشته باشد.
     

نکات تبلیغات دندانپزشکی در فیسبوک

در فیسبوک می‌توانید سفارش تبلیغات دندانپزشکی بدهید، که البته راه‌های خاص خودش را دارد. یکی از نکات مهم برای تبلیغات در فیسبوک، عدم استفاده از تبلیغات تکراری است.

06%2C%20Webkade.jpg

  • عنوان متن تبلیغات دندانپزشکی شما باید بسیار وسوسه‌کننده باشد. طوری که کاربر تمایل به بازدید از صفحه شما پیدا کند.
     
  • از قابلیت PAGES TO WHATCH در فیسبوک استفاده کنید. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا پست‌های کم‌طرفدار و پر‌طرفدار را شناسایی کنید.
     
  • تحقیقات نشان می‌دهد پست‌های بدون هشتگ در فیسبوک پرطرفدارتر از پست‌های دارای هشتگ هستند.
     
  • ساعت 10 تا 12 شب بهترین ساعت برای به اشتراک‌گذاری پست در فیسبوک است. زیرا رقابت برای دیده شدن کمتر بوده و البته کاربران هنوز هم آنلاین هستند و پست شما را خواهند دید.
     
  • از مخاطبان بخواهید در انتخاب لوگو یا مواردی از این دست به شما کمک کنند. این امر موجب می‌شود مخاطبان حس کنند نظرات‌شان برای شما ارزشمند است و در نتیجه با شما احساس صمیمیت بیشتری می‌کنند.
     
  •  پست‌های محبوبتان را در بالای صفحه سنجاق کنید تا مخاطبان بیشتری آن‌ها را ببینند.

سخن پایانی

امروزه استفاده از تبلیغات برای بالا بردن تعداد مشتریان و همچنین محبوبیت یک کالا، برند و یا فردی مثل یک دندانپزشک، بسیار ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. این روزها استفاده از بنرهای تبلیغاتی حتی در سایت‌های اینترنتی کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرد و بهترین راه تبلیغات دندانپزشکی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. بنابراین اگر یک دندانپزشک هستید استفاده از روش‌های تبلیغاتی قدیمی را فراموش کنید و با استفاده از شبکه‌های اجتماعی که بیشترین اثربخشی را دارند، تبلیغات آنلاین خود را آغاز کنید.

19429634_314596085649934_1884766379051041477_n.jpg?itok=IvVmiMdB

مهرنوش

مهرنوش با سالها تجربه در زمینه مدیریت بازرگانی و بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ، تجربیات خودش رو در خصوص رشد کسب و کارها با استفاده از شبکه های اجتماعی در وبکده به اشتراک می‌گذاره. مهرنوش یکی از موسسین وبکده و از بنیانگذاران آژانس دیجیتال مارکتینگ وب ولیو هم هست.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر