آموزش گوگل ادوردز به صورت فیلم آموزشی رایگان
حسین قبیله 9 آوریل 2017 گوگل ادوردز, ویدئو
قبل از شروع آموزش گوگل ادودردز بهتر است بخوانید:
فیلمهای آموزشی گوگل ادز این دوره در اوایل سال 2018 تهیه شده اند و پس از آن شاهد تغییرات بسیاری در اینترفیس گوگل ادوردز بودهایم. تغییرات جدید البته گریبانگیر نام پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادز نیز شده است و اکنون گوگل ادوردز را با نام Google Ads میشناسیم.
در ابتدای سال 2019 میلادی (دی ماه سال گذشته) تیم جی ادز مجموعه آموزشی جدیدی را منتشر کرده است، که پیشنهاد میکنیم برای یادگیری گوگل ادز ویدیوهای آن را برای یادگیری گوگل ادز مشاهده کنید.
همچنین تیم پارس ادوردز (از زیرمجموعههای مستقل آژانس تبلیغاتی جی ادز) نیز نسخه جدید این مجموعه آموزشی را به فارسی دوبله کرده است که طرفداران آموزشهای لیندا، میتوانند این آموزش تبلیغات گوگل را نیز بررسی کرده و مشاهده کنند.
در حال حاضر تیم جی ادز در حال بررسی دوره های آموزشی مختلف گوگل ادز برای برگرداندن به زبان فارسی است. در صورتی که دوره مناسبی را در نظر دارید، میتوانید از طریق بخش نظرات نام و آدرس دوره را برای بررسی ارسال کنید.
مجموعه آموزش گوگل ادوردز با عنوان Google AdWords Essential Training توسط وبسایت لیندا تهیه شده و گروه تبلیغاتی جی ادز زیرنویس فارسی آن را آماده کرده است. استاد این دوره آقای Brad Batesole است که کارآفرین و مشاور استارت آپ و متخصص بازاریابی میباشد.
با کمک گوگل ادوردز میتوانید بازدید سایت خود را افزایش و هزینه های تبلیغات خود را کاهش دهید. در این دوره آموزش ویدیویی شما ابتدا با کارکرد و مزایای گوگل ادوردز آشنا میشوید و میفهمید که کسب و کار شما و مشتریانتان به چه چیزی نیاز دارند. سپس ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز و یافتن عبارات کلیدی مناسب برای کسب و کارتان را یاد میگیرید.
پس از یادگیری ایجاد کمپین در گوگل ادوردز نوبت آن میرسد که با گزارشگیری در ادوردز و رصد فعالیت ها با کمک گوگل آنالیتیکس، بتوانید در ادامه پس از بررسی کارایی آگهی هایتان، آنها را بهینه کنید. آموزش بهبود نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل (CR) از جمله مواردی است که به شما کمک میکند بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود بخشید.
آشنایی با دوره آموزش ادوردز
عناوین مطرح شده در این دوره آموزش ویدئویی عبارتند از:
- درک امتیاز کیفیت (Quality Score) و سیستم مزایده (auction system)
- تعیین اهداف و انتظارات واقع بینانه از کمپینهایتان
- ایجاد حساب کاربری گوگل ادوردز
- پژوهش و یافتن کلمات کلیدی مناسب با کمک ابزار Keyword Planner tool
- تنظیم بودجه (budgets) و پیشنهاد حداکثر قیمت هر کلیک (bidding) برای کمپین
- نوشتن متن آگهی عالی
- استفاده از گروه آگهی ها (ad groups)
- ایجاد و برونبری گزارشها
- محاسبه میزان بازگشت سرمایه تبلیغات یا ROI
- تنظیم گوگل آنالیتیکز (Google Analytics) برای پیگیری تبدیل (conversion tracking)
- بهینه سازی تبلیغات
- تنظیم بید یا قیمت پیشنهادی هر کلیک (Adjusting bids)
- ایجاد کمپین بازاریابی مجدد (remarketing campaign)
- استفاده از افزونه های آگهی (ad extensions)
در ادامه لیست دروس منتشر شده از دوره ویدئویی آموزش گوگل ادوردز قرار گرفته است.
پسورد فایل زیپ: www.g-ads.org
(
32
نظر، میانگین:
4٫84
از 5)
نویسنده: حسین قبیله
از سال 95 به آژانس بازاریابی جی ادز ملحق شدم و به عنوان کارشناس تبلیغات گوگل ادوردز فعالیت میکنم. خوشحالم که توانستهام تجارب و یافتههایم در زمینه بازاریابی و تبلیغات را در قالب بیش از 200 مقاله در وبلاگ جیادز منتشر کنم. امیدوارم بتوانم تاثیر کوچکی در توسعه کسب و کارهای آنلاین کشورم داشته باشم.