موضوعات وبسایت : تبلیغ
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

نمونه طراحی کمپین تبلیغاتی

نمونه طراحی کمپین تبلیغاتی

نویسنده : معین | زمان انتشار : 28 بهمن 1400 ساعت 14:52

حتما بارها برای شما پیش آمده که موقع تماشای آگهی‌های تبلیغاتی، مخصوصا از نوع ویدیویی، از تکراری و مصنوعی بودن آن‌ها خسته و حتی کلافه شده‌اید. اما احتمالا اگر در آن لحظه با اتفاقی هیجان انگیز و خلاقانه روبه‌رو می‌شدید، دوست داشتید تبلیغ را تا انتها دنبال کنید.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

خلاقیت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی، خصوصا کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ است. این روزها در ایران شاهد پیشرفت آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ و موفقیت برخی از آن‌ها در اجرای کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ هستیم. این در حالیست که در سراسر دنیا تعداد این کمپین‌های موفق و خلاق روز به روز در حال افزایش است. در مقالات قبلی از ویژگی‌های یک کمپین تبلیغاتی موفق صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم شما را با چند نمونه خارجی از این کمپین‌ها در یک سال اخیر آشنا کنیم.

1. کمپین تبلیغاتی Tide: هر تبلیغی تبلیغ Tide است!

ایده‌ی این کمپین از قرار داشتن محصولات شوینده‌ی Tide در جایگاه نخست در میان رقبایش در آمریکا ایجاد شده است. در وایرال ویدیوی این کمپین به این موضوع تاکید شده که تمام لباس‌های سفیدی که در تبلیغات میان Super Bowl پوشیده شده‌اند؛ به دلیل استفاده از تاید سفید هستند. هدف این کمپین، نشان دادن کارایی بالا و طیف وسیع کاربرد برند تاید در زندگی روزمره؛ بدون اشاره به رقبای ضعیف‌تر آن است.
نتیجه‌ی این کمپین، ایجاد Reach بسیار بالا در شبکه‌های اجتماعی و همچنین بیش از ۴۵۰۰۰ بار استفاده از هشتگ #TideAd به عنوان دومین عنوان ترند شده بود.

2. کمپین Procter & Gamble : The talk

در کمپین The Talk، به موضوع نژاد پرستی و مکالمه میان افرادی با نژاد آفریقایی-امریکایی با فرزندان‌شان با همین مضمون اشاره شده است. این کمپین دو هدف اصلی را دنبال کرده است: برقراری تعامل بیشتر با مشتریان آفریقایی-آمریکایی و برانگیختن احساسات مثبت در آنان و همچنین یادآوری این نکته که باید با کودکان خود در مورد تبعیض نژادی صحبت کرده و از آن‌ها در برابر آسیب‌های آن محافظت کنند. این ویدیوی تبلیغاتی در سراسر جهان بیش از ۲۰۰ هزار نمایش در YouTube، نزدیک به یک میلیون Impression در فیسبوک و همچنین بیش از ۱۵ میلیون منشن جمله‌ی My Black Is Beautiful را همراه داشته است.

3. کمپین آمازون: اتاق فرار صوتی

آمازون؛ این کمپانی بزرگ تجارت الکترونیک، برای معرفی دستگاه صوتی Alexa و آشنایی افراد از نزدیک با آن، تصمیم گرفت یک اتاق فرار طراحی کند که تنها راهنمای صوتی افراد در آن‌جا Alexa بود. بنابراین آمازون توانست در کنار خلق تجربه‌ای هیجان‌انگیز و خلاقانه‌ برای مخاطبان، آن‌ها را با قابلیت‌های فراوان این دستگاه هوشمند و نحوه اتصال آن به دیگر دستگاه‌های هوشمند آشنا سازد. این کمپین توانست بیش از ۴۳۰۰۰ اینگیجمنت ایجاد کند.

4. کمپین National Geographic: تجربه فضا نوردی با کلاه واقعیت مجازی

کمپانی National Geographic برای پروموت کردن فصل جدید سریال‌ خود به نام One Strange Rock که در آن یک فضانورد زمین را از فضا مشاهده می‌کرد، این کمپین را اجرا کرد. در این کمپین، با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی یا VR تعبیه شده در دستگاهی به شکل کلاه، تجربه‌ی دیدن فضا و همچنین کره‌ی زمین از آن فاصله فراهم شده بود. این کمپین توانست ۳۱۲ میلیون impression را از رسانه‌های مختلف دریافت کند.

5. مک دونالد : کمپین The Flip

مک دونالد در روز جهانی زن، با انتشار این موضوع که از هر ۱۰ مدیر این شرکت، ۶ نفر زن هستند، و با هدف حمایت از زنان، لوگوی خود را در بیش از ۱۰۰ شعبه مک دونالد در آمریکا، از حالت M به W چرخاند. علاوه بر این، مک دونالد در شبکه‌های اجتماعی خود به صورت همزمان از زنان تاثیرگذار در روند پیشرفت خود قدردانی کرد. شعار We Are Unlimited توانست در کل جهان ۱.۶ میلیارد Impression ایجاد کند و در روز جهانی زن، به عنوان بالاترین عبارت جستجو شناخته شود.

6. کمپین Volvo: محصولات نجات دهنده!

کمپانی معروف Volvo در یکی از آخرین کمپین‌های تبلیغاتی خود از یک جمله‌ی ساده استفاده کرده است: اجازه بدهید شما را با Volvo که جان من را نجات داده، آشنا کنم.
هدف اصلی این کمپین؛ تولید Lead، هدایت مخاطبان به سمت قیف فروش و در نهایت افزایش فروش بوده است.
در این کمپین، ولوو از چند بازمانده‌ی تصادفات رانندگی دعوت کرد تا برای دیگران توضیح دهند چگونه به دلیل وجود تکنولوژی ایمنی خودروهای این کمپانی؛ جان سالم به در برده‌اند. حتی ولوو از برخی از این افراد به عنوان فروشنده‌ی خودرو استفاده کرد. در نتیجه‌ی این کمپین، بازدید از خودروهای ولولو ۶۰% افزایش یافت و ۳۰% از مشتریان بالقوه خودروها را تست کردند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان با تدوین استراتژی‌های خلاقانه بازاریابی و ترکیب فعالیت‌های برند اکتیویشن با دیجیتال مارکتینگ، صدای برند شما را به گوش مخاطبان‌تان می‌رساند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر