موضوعات وبسایت : تبلیغ
سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

مزایای تبلیغات در تلگرام

مزایای تبلیغات در تلگرام

نویسنده : مینا علی زاده | زمان انتشار : 10 آذر 1399 ساعت 19:45

تبلیغات در تلگرام پیش از محدودیت کار با این شبکه اجتماعی یکی از رایج‌ترین روش‌های تبلیغات محسوب می‌شد که البته با مسدود شدن این پیام رسان، کمی افت کرد. اما دوباره کاربران به تلگرام روی آورده‌اند. این را می‌توان از افزایش اعضای کانال‌های تلگرامی متوجه شد. از آنجا که در بازاریابی شما هم نباید میدان را برای رقبایتان خالی بگذارید، بهتر است هر جا مشتریانتان حضور دارند حاضر باشید. به همین دلیل توصیه می‌کنم این پست آموزش تبلیغات در تلگرام را از دست ندهید.

سوالات امتحان آیین نامه رانندگی

انواع تبلیغات در تلگرام

حتماً شما هم حین بازدید از کانال‌های تلگرامی که عضو هستید تبلیغاتی را دیده‌اید. اصلاً شاید بهتر باشد بپرسم چطور کانال‌های تلگرامی را برای عضویت پیدا می‌کنید؟ آیا دوستتان آن را به شما معرفی کرده بود یا تبلیغ کانال را در جایی دیده بودید؟ اگر بخواهید برای کانال خودتان عضو بگیرید به جز این روش‌ها چه روش‌های دیگری بلد هستید؟ با ما همراه باشید تا شما را با انواع تبلیغات در تلگرام آشنا کنیم.

1562598836476487_large.jpg

تبلیغات بازدیدی تلگرام

در تبلیغات بازدیدی تلگرام شما فقط به ازای تعداد بازدیدهایی که از تبلیغتان می‌شود هزینه پرداخت می‌کنید. بنابراین از این نظر به نظر اقتصادی می‌رسد. در این صورت حتی چنانچه هزینه محدودی برای تبلیغات در نظر گرفته باشید می‌توانید بخواهید که تبلیغتان فقط به همان اندازه بازدید بگیرد و بعد از آن پاک شود. به این ترتیب حتی با مبالغ پایین هم می‌توانید در کانال‌های باکیفیت مرتبط با کسب و کار خودتان تبلیغ کنید.
تعداد بازدیدها از روی علامت چشم که در گوشه پایینی پیام‌های تلگرام وجود دارد مشخص می‌شود. در کنار این علامت چشم یک عدد نوشته شده است که همان تعداد بازدیدهاست.

تبلیغات ساعتی در تلگرام

تبلیغات ساعتی نسبت به تبلیغاتی که به نظر اقتصادی‌تر هستند دردسرهای کمتری دارد. شما کافی است ساعات خاصی را انتخاب کنید و از مدیر کانال بخواهید تبلیغ شما را طی آن ساعات نمایش دهد.
این نوع از تبلیغات معمولاً به صورت ۱۲ ساعته و ۲۴ ساعته ارائه می‌شوند.
تنها نکته مهمی که در تبلیغات ساعتی تلگرام باید به آن توجه داشته باشید انتخاب بهترین ساعت است. در واقع باید ساعتی را انتخاب کنید که مخاطبان مورد هدف شما آنلاین هستند تا تبلیغتان در معرض دید مشتریان بالقوه‌تان قرار بگیرد. این موضوع را می‌توان از روی سن، جنسیت یا شغل کاربران -که به آن تعیین پرسونای مخاطب هم می‌گویند- مورد نظر شناسایی کرد.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع برای طراحی پرسونای مخاطب

تبلیغات گسترده در تلگرام

تبلیغات گسترده توسط تیم‌های تبلیغاتی و بازاریابی انجام می‌شود؛ به این صورت که شما با یک تیم تبلیغات در تلگرام تماس گرفته و با ارائه اطلاعات مورد نیاز از ایشان می‌خواهید تا مسئولیت انجام تبلیغات شما در تلگرام را به عهده بگیرند. در این روش دیگر شما با مسائلی چون نوع روش تبلیغات و … درگیر نخواهید شد و می‌توانید با خیال راحت به سایر امور مربوط به شرکتتان رسیدگی کنید.

طراحی و ساخت ربات تلگرام

از ربات‌های تلگرامی استفاده‌های تبلیغاتی هم می‌شود. مزیت این ربات‌ها این است که می‌توان از آن‌ها به طرق مختلف استفاده کرد. مثلاً می‌توانید رباتی طراحی کنید که برایتان عضوگیری کند یا یک ربات با هدف ارسال کارت ویزیت دیجیتال شما برای صاحبان مشاغل طراحی کنید. حتی ربات‌هایی برای انجام خدمات پرداخت وجه مشتریان نیز ساخته شده‌اند.

افزایش ممبر کانال تلگرام

منظور از افزایش ممبر کانال تلگرام خرید ممبر است. این روش برای کسانی خوب است که به تازگی یک کانال تلگرامی طراحی کرده‌اند و بعد از اینکه دوستانشان را در کانال عضو کرده و کمی هم پست‌های جذاب گذاشته‌اند وقت این رسیده که تعداد اعضایشان را افزایش دهند.
افزایش تعداد اعضا از این نظر اهمیت دارد که باعث اعتماد بیشتر کاربران دیگر به شما خواهد شد و در نتیجه وقتی سایر انواع تبلیغات تلگرامی را راه بیندازید، کسانی که از راه تبلیغات وارد کانالتان می‌شوند راحت‌تر اعتماد کرده و به عضویت کانال درخواهند آمد.

تبلیغات کلیکی تلگرام

نوع دیگری از تبلیغات تلگرامی تبلیغات کلیکی است. همان طور که از نام آن پیداست به ازای تعداد کلیک‌هایی که روی تبلیغ شما می‌شود باید هزینه بپردازید. بنابراین این روش هم از جهاتی می‌تواند مقرون به صرفه باشد حتی شاید بتوان گفت نسبت به تبلیغات بازدیدی اقتصادی‌تر است. اما این هم مشکلات خاص خود را دارد.
بزرگ‌ترین مشکل در تبلیغات کلیکی این است که برای آگاهی از تعداد کلیک‌هایی که روی تبلیغتان می‌شود نیاز به نصب سامانه‌های خاصی دارید. توجه داشته باشید که کیفیت سامانه‌های مختلف با هم یکی نیست و باید از یک سامانه با کیفیت استفاده کنید تا آمار دقیق‌تری به شما نمایش دهد.
مشکل دیگر این است که همانند تبلیغات گوگل ادز احتمال کلیک‌های مداوم و بی‌هدف از سوی رقبا بر روی تبلیغتان کم نیست. در این صورت هزینه‌ای که بابت تبلیغ پرداخت کرده‌اید بدون اینکه سودی عایدتان کند هدر خواهد شد.

چگونه بهترین کانال‌های تلگرامیِ مرتبط با هر موضوع را شناسایی کنیم؟

همان طور که گفته شد بهترین کانال‌های تلگرامی برای ارسال تبلیغات شما کانال‌هایی هستند که موضوعی متناسب با کسب و کار خودتان داشته باشند؛ چراکه معمولاً مشتریان بالقوه شما عضو همین کانال‌ها هستند و احتمال اینکه با مشاهده تبلیغ، به عضویت کانال شما هم دربیایند بالاتر است.
توصیه می‌شود برای اینکه کیفیت کانالی که در آن تبلیغات خود را منتشر می‌کنید از کیفیت بالایی برخوردار باشید چند روزی عضو کانال باشید و کیفیت پست‌های آن را بررسی کنید. ببینید آیا مخاطب شما این پست‌ها را می‌پسندد؟ آیا پست‌هایی که در این کانال منتشر می‌شود تناسبی با برند شما دارد؟ سپس نسبت به رایزنی جهت انتشار تبلیغ اقدام کنید.
برای شناسایی این نوع کانال‌ها از روش‌های زیر استفاده کنید:

۱- عضویت در کانال تلگرام سایت‌ها

کافی است کلیدواژه کسب و کارتان را در گوگل سرچ کنید و وارد سایت‌هایی که در صفحه نتایج نمایش داده می‌شود شوید. شبکه‌های اجتماعی این سایت‌ها را بررسی کنید. معمولاً یک کانال تلگرامی هم باید داشته باشند. در صورت وجود کانال تلگرام، عضو کانال شوید و بعد از بررسی همه جوانب، برای انتشار تبلیغ با مدیر کانال وارد گفتگو شوید.

۲- عضویت در کانال تلگرام پیج‌های اینستاگرام

همین مسئله در مورد پیج‌های اینستاگرام هم صدق می‌کند؛ بنابراین می‌توانید به راحتی موضوع مورد نظرتان را در اینستاگرام جستجو کرده و در صورت وجود کانال تلگرامی – که معمولاً در بیو نوشته می‌شود – عضو آن شوید.

۳- کمک گرفتن از کانال‌های تلگرامی دیگر

اگر در کانال‌های دیگری عضو هستید احتمال دارد با مشاهده روزانه پست‌ها به پست‌ها تبلیغاتی از جنس کسب و کار خودتان نیز برخورد کنید. در این صورت بی‌معطلی عضو کانال شده و مراحلی که در مورد کانال تلگرام سایت‌ها گفته شد را انجام دهید.

۴- کمک گرفتن از سایت‌های معرفی کانال تلگرامی

بعضی از سایت‌ها مانند سایت telegramcanal با هدف معرفی کانال‌های تلگرامی ایجاد شده‌اند. برای پیدا کردن سایت‌های بیشتر می‌تواند عبارت‌هایی مانند «معرفی کانال‌های تلگرامی» را گوگل کنید. این سایت‌ها معمولاً کانال‌های تلگرامی را بر اساس موضوع فعالیتشان دسته‌بندی کرده‌اند. در نتیجه به راحتی می‌توانید کانال‌های فعال در زمینه مورد نظرتان را پیدا کنید.

مزایای تبلیغات تلگرامی

در کل تبلیغات از هر کانالی که باشد برای هر کسب و کاری یکی از ضروریات است. فرض کنید شما یک فروشگاه در یک کوچه خلوت داشته باشید، در این صورت مشتریان از کجا باید بدانند در انتهای این کوچه مغازه‌ای است که می‌تواند نیازهای آن‌ها را رفع کند؟ به این فکر کنید که اگر متوجه شوند حتی شاید خوشحال هم بشوند چراکه احتمالاً دیگر نیازی به طی مسافتی طولانی برای پیدا کردن نیازهایشان در بازاری به این بزرگی و عظمت نخواهند داشت. به علاوه گستره انتخاب‌های ایشان وسیع‌تر خواهد شد و می‌توانند اجناس مغازه شما را هم جز گزینه‌های انتخابشان در نظر بگیرند.
در مورد تبلیغات تلگرامی هم قضیه به همین صورت است. به خصوص با سبک جدید زندگی که کرونا برای همه ما به وجود آورده بسیاری از کارها اینترنتی و موبایلی انجام می‌شوند. کاربران ترجیح می‌دهند در خانه بنشینند و هر چه نیاز دارند را در لپتاپ و موبایلشان بیابند. در این میان یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌ها در میان ایرانیان بعد از اینستاگرام، تلگرام است. کاربران زیادی هر شب بعد از فراغت از کار روزانه برای رفع خستگی هم که شده سری به کانال‌های تلگرامی‌شان می‌زنند. بنابراین به جرئت می‌توان گفت تبلیغات در تلگرام از ضمانت بالایی برخوردار خواهد بود.

قیمت تبلیغات در تلگرام

قیمت هرکدام از انواع تبلیغات تلگرامی متفاوت از دیگری است؛ برای مثال تعرفه تبلیغات کلیکی از ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود.
البته روش‌هایی که فقط بر روی تبلیغات شرکت شما تمرکز دارند مانند ساخت روبات تلگرامی یا تبلیغات گسترده در تلگرام هزینه‌های بالاتری نسبت به سایر روش‌های تبلیغات خواهند داشت.
عامل دیگری که در قیمت تبلیغات تلگرامی تأثیر دارد چندمین پست بودن تبلیغ است. مثلاً پستی که در ابتدای شب گذاشته می‌شود و بعد از آن شاید ده‌ها پست دیگر هم منتشر شوند را نمی‌توان با پستی که آخر شب منتشر شده و تا صبح روز بعد روی صفحه نمایش گوشی‌های کاربران باقی خواهد ماند مقایسه کرد.

جمع بندی

در کل می‌توان گفت تبلیغات در تلگرام یکی از روش‌های مؤثر بازاریابی برای انواع و اقسام کسب و کار است. در این روش شما به جای اینکه منتظر بمانید تا مشتریان به سراغتان بیایند خودتان به سراغ مشتری‌هایتان رفته‌اید و در نتیجه یک بازاریابی مؤثر انجام خواهید داد. به خصوص اگر این کار هدفمند و با توجه به مخاطب هدف صورت بگیرد می‌تواند بیشترین برگشت سرمایه را برایتان داشته باشد. پلتفرم تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی جریان به شما کمک می‌کند که تبلیغات در تلگرام خود را به صورت هدفمند و بهینه در کانال‌های پربازدید تلگرام پیاده‌سازی کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟




ارسال نظر

نام


ایمیل


نظر